Polski Instytut Sztuki Filmowej ogłosił wyniki sesji 2/2022 w kilku Programach Operacyjnych. Wsparcie otrzymały m.in. produkcje filmów fabularnych, animowanych i dokumentalnych. W tym pierwszym PISF wsparł jedynie trzy produkcje, w tym jedną warunkowo.
Zajrzałem do wyników sesji 2/2022 w programie operacyjnym, który dotyczy produkcji filmów fabularnych. Komisja, w której pracowali m.in. Agnieszka Smoczyńska i Lech Majewski rekomendowała do dofinansowania trzy projekty, a dwa kolejne przeszły do następnej sesji.
4 mln złotych otrzymała produkcja filmu Kingi Dębskiej „Święto ognia”, która będzie ekranizacją książki Jakuba Małeckiego. Cały budżet produkcji to 10 mln złotych. Prawa do ekranizacji „Święta ognia” jeszcze przed publikacją książki zakupiła wytwórnia Opus Film, producent m. in. „Idy” i „Zimnej wojny”. W oficjalnym opisie książki przeczytać można: Tata tańczy za szybą. Podnosi rozmazane przez deszcz ręce i kołysze rozmazaną przez deszcz głową, ma zamknięte oczy i ja w końcu też zamykam swoje, i śpię, i budzę się rano, i znowu jesteśmy razem. Łucja wierzy, że przed wspomnieniami uratuje ją balet. Nastka obserwuje świat przez okno z taką uwagą, że zdarza jej się przenosić w innych ludzi. Ich ojciec coraz częściej ucieka do jedynego miejsca, w którym czuje, że żyje naprawdę. Każde z nich po swojemu obłaskawia przeszłość. "Święto ognia" to kameralna opowieść o przekraczaniu granic i cenie, jaką trzeba za to zapłacić. O zachłanności życia i konfrontacji z niemożliwym.
3 mln złotych otrzymał film Daniela Jaroszeka zatytułowany „Drużyna AA”. Największe wsparcie przekazano produkcji Krzysztofa Łukaszewicza „Czerwone maki”, który powstaje w WFDiF. PISF warunkowo wsparła film kwotą 6 mln złotych, z 32 mln złotych budżetu. Szykuje się duża historyczna produkcja i będzie to prawdopodobnie opowieść o bitwie o Monte Cassino.
Projekty Krzysztofa Skoniecznego i Łukasza Barczyka przesunięto do następnej sesji.
O ile w fabułach wsparto tylko trzy produkcje, o tyle w priorytecie dotyczącym produkcji filmów dokumentalnych wsparto aż dziewięć projektów. Największe środki otrzymał dokument „1953 Walka o nadzieję”, który otrzymał 550 tysięcy złotych wsparcia. PISF dofinansował także dokumenty Katarzyny Kultys, Małgorzaty Goliszewskiej, Grzegorza Brzozowskiego.
W animacjach wsparto siedem produkcji, w tym dwie kwotami ponad 2 mln złotych i są to: drugi sezon „Odo” oraz drugi sezon „Toru superpies”. Wsparcie otrzymała też ekranizacja książki „Pucio”.
W sumie PISF ogłosił wyniki sesji w PO Produkcja filmowa, Priorytet I: Rozwój projektu (fabuła, dokument), Priorytet II: Produkcja filmów fabularnych, Priorytet III: Produkcja filmów dokumentalnych, Priorytet V: Rozwój i produkcja serii animowanych, Priorytet XI: Dewelopment scenariuszowy i Priorytet XII: Stypendia scenariuszowe (fabuła). Informacje o dofinansowanych produkcjach znajdują się TUTAJ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz