Kolejna dobra wiadomość na temat filmu „Pierwsze lato końca świata”. Dyplom fabularny Nastazji Gonery ze Szkoły Filmowej w Łodzi znalazł się w gronie finalistów 48. Student Academy Awards.
Film "Pierwsze lato końca świata" znalazł się wśród 37 finalistów tegorocznej edycji Student Academy Awards i otrzymał nominację w kategorii "międzynarodowy fabularny film krótkometrażowy". O studenckiego Oscara "Pierwsze lato końca świata" powalczy z sześcioma innymi produkcjami. Laureatów poznamy 21 października.
Nominowani w kategorii Narrative (International Film Schools) – wersja angielska
Simon Denda, “Adisa,” Hochschule für Fernsehen und Film München (Germany)
Salar Pashtoonyar, “Bad Omen,” York University (Canada)
Max Ovaska, “Carrier,” Aalto University (Finland)
Katharina Rivilis, “Day X,” Deutsche Film- und Fernsehakademie Berlin (Germany)
Nastazja Gonera, “First Last Summer,” Państwowa Wyższa Szkola Filmowa, Telewizyjna i Teatralna (Poland)
Jerry Hoffmann, “I Am,” Hamburg Media School (Germany)
Murad Abu Eisheh, “Tala’vision,” Filmakademie Baden-Württemberg (Germany)
Wszystkie filmy nagrodzone Studenckim Oscarem mogą się ubiegać o regulaminowego Oscara w kategorii krótkometrażowy film animowany, krótkometrażowy film aktorski lub krótkometrażowy film dokumentalny. W historii „dorosłego” Oscara filmy docenione „studencką” nagrodą zdobyły 62 nominacje i 12 nagród. Lata temu tę drogę przeszedł Sławomir Fabicki i jego krótki film „Męska sprawa”, który otrzymał nominację do głównego Oscara. Student Academy Awards powołano w 1972 roku. Corocznie Akademia przyznaje nagrody w 4 kategoriach studenckich: film fabularny, dokumentalny, animowany i alternatywny/eksperymentalny. Równolegle obok kategorii dla filmów studenckich ze Stanów Zjednoczonych, te same kategorie dla studentów szkół filmowych z zagranicy.
„Pierwsze lato końca świata”
Świat jaki znamy kończy się na naszych oczach. W tajnym ośrodku wojskowym, gdzieś nad polskim morzem, gdzie dokonuje się dziwny eksperyment - grupa naukowców i wojskowych przemienia recydywistów w zwierzęta. Nad przebiegiem eksperymentu czuwa Gaja - naukowiec, weterynarz przyszłości. Starannie dobiera skazańców do potrzeb natury, opiekuje się zwierzętami i decyduje, kiedy mogą zostać wypuszczone na wolność, by spełnić swoją rolę jako odrodziciele gatunku. W tej trudnej, wymagającej - również moralnie - pracy pomagają jej, na tyle, na ile potrafią, jej dzieci - kilkuletnia Bebe i dorastający Janek. Do czasu, gdy w nowoprzybyłym transporcie skazańców, pośród morderców i gwałcicieli, do ośrodka trafia też U. Młoda dziewczyna, która natychmiast zwraca uwagę Janka. Nie trafiła tu przez przypadek, na pomoc wymierającej naturze nie są kierowani ludzie niewinni, jednak Janek jest zdecydowany, żeby pomóc jej wydostać się z tego miejsca. Oznacza to jednak sprzeciw wobec własnej rodziny i wobec sprawy, która jest po wielokroć większa od niego samego. Jest jednak piękne lato, a uczucie, który łączy tę dwójkę - skazaną i więziennego pomagiera - mogłoby z pewnością mieć przyszłość. Gdyby tylko nie było to pierwsze lato końca świata...Czyje życia bylibyśmy gotowi poświęcić, gdyby natura wystawiła nam taki rachunek?
PEŁNA LISTA NOMINOWANYCH DO STUDENCKIEGO OSCARA 2021 (wersja angielska):
Alternative/Experimental (Domestic and International Film Schools)
Camille Tricaud, Franziska Unger, “Apocalypse Baby, We Advertise the End of the World,” Hochschule für Fernsehen und Film München (Germany)
Ryen Goebel, “Do You Hear Those Crows,” Savannah College of Art and Design
Hao Zhou, “Frozen Out,” University of Iowa
Animation (Domestic Film Schools)
Alexander Tullo, “Barking Orders,” Ringling College of Art & Design
Loren Baskin Almazan, Laura Koval, “The Exortwist,” Ringling College of Art & Design
Marika Tamura, “Final Deathtination,” Ringling College of Art & Design
Zhike Yang, Wenjie Wu, Han Chen Chang, “RenaiDance,” School of Visual Arts
Teagan Barrone, “Slumber with Snakes,” Cleveland Institute of Art
Zachary Simon, “Tacet,” Rhode Island School of Design
Sujin Kim, “Unforgotten,” California Institute of the Arts
Animation (International Film Schools)
Théo Jamin, Kayu Leung, Marion Philippe, “Les Chaussures de Louis,” MoPA (France)
Antoine Dupriez, Aubin Kubiak, Zoé Devise, “Migrants,” Pôle 3D (France)
Sylvain Cuvillier, Maÿlis Mosny, Zijing Ye, “A Tiny Tale,” Rubika (France)
Documentary (Domestic Film Schools)
Charles Xiuzhi Dong, “Anshan Diaries,” New York University
Bohao Liu, “Eagles Rest in Liangshan,” New York University
Sarah D. Collins, Zoe Ramushu, “It Takes a Circus,” Columbia University
David Peter Hansen, “The Militiaman,” Columbia University
De’Onna Young-Stephens, “Not Just a Name,” University of Southern California
Avery Fox, Kayla Hoeflinger, “Translucent,” California State University Northridge
Kristen Hwang, “When They’re Gone,” University of California, Berkeley
Documentary (International Film Schools)
Moritz Mueller-Preisser, “Haeberli,” Hochschule für Fernsehen und Film München (Germany)
Victor Cartas Valdivia, “Pepedrilo,” Universidad de Guadalajara (Mexico)
Milou Gevers, “Why Didn’t You Stay for Me?” Nederlandse Filmacademie (Netherlands)
Narrative (Domestic Film Schools)
Akanksha Cruczynski, “Close Ties to Home Country,” Columbia College Chicago
Chloe Aguirre, “Le Prince Oublié,” Chapman University
Victoria Rivera, “Lucia,” Columbia University
Yingqi (Niko) Ren, “The Monkey King,” American Film Institute
Kristi Hoi, “No Law, No Heaven,” University of California, Los Angeles
Hailong Niu, “Summer Ends,” University of California, Los Angeles
Phumi Morare, “When the Sun Sets,” Chapman University
Narrative (International Film Schools)
Simon Denda, “Adisa,” Hochschule für Fernsehen und Film München (Germany)
Salar Pashtoonyar, “Bad Omen,” York University (Canada)
Max Ovaska, “Carrier,” Aalto University (Finland)
Katharina Rivilis, “Day X,” Deutsche Film- und Fernsehakademie Berlin (Germany)
Nastazja Gonera, “First Last Summer,” Państwowa Wyższa Szkola Filmowa, Telewizyjna i Teatralna (Poland)
Jerry Hoffmann, “I Am,” Hamburg Media School (Germany)
Murad Abu Eisheh, “Tala’vision,” Filmakademie Baden-Württemberg (Germany)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz