Kolejny dystrybucyjny i produkcyjny gigant dogadał się z dużą siecią kin w sprawie okna premierowego. W USA od 2022 roku między filmy studia Warner Bros. wejdą premierowo do kin i będą tam wyświetlane na wyłączność przez 45 dni.
Warner Bros. nie ma dobrych notowań u właścicieli kin, bowiem obecnie wprowadza swoje filmy w modelu hybrydowym, jednocześnie do kin i na platformę HBO Max (na 30 pierwszych dni). Nowa umowa studia i sieci kinowej AMC daje nadzieję kiniarzom na świecie.
Zgodnie z umową Warnera z największą siecią kin w USA w 2022 roku w kinach obowiązywać będzie ekskluzywne okno premierowe, które trwać będzie przez pierwszych 45 dni po premierze filmu. Kina otrzymają więc półtora miesiąca na zgranie filmów na dużym ekranie. Generalnie jest to dobry czas na prezentację dużych filmów w pierwszym kinowym obiegu, ale niestety kina drugiego obiegu – te w mniejszych miejscowościach – ciągle nie będą miały łatwo.
Przed pandemią tradycyjne okno kinowe trwało 90 dni. Od tego czasu jednak sporo się zmieniło, a branża różnych sposobów na zainteresowanie widzów swoimi filmowymi propozycjami. 45-dniowe ekskluzywne okno kinowe jest teraz nową normą, która jest akceptowana przez największych graczy na rynku.
Niedawna premiera „Legionu samobójców” i wyniki z weekendu otwarcia w amerykańskich kinach okazały się rozczarowujące. Jest tego wiele powodów, ale jednym z nich jest możliwość obejrzenia filmu w internecie i dostępność filmu na serwisach pirackich.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz