W nocy z niedzieli na poniedziałek za oceanem rozdane zostaną Złote Globy, wciąż ważne wyróżnienia w świecie amerykańskiego kina i telewizji. Kto zdobędzie te nagrody, a kto powinien je otrzymać? Lubię tę zabawę, z przyjemnością typuję laureatów Złotych Globów 2024.
Tegoroczne Złote Globy to będzie wielki test dla tej nagrody. Czy to dalej wyróżnienie dla Hollywood, czy dzięki powiększeniu głosujących o międzynarodowych krytyków, będzie to od teraz kolejna nagroda typu krytyczno-filmoznawczo-dziennikarskiego, jak np. nagrody krytyków z Nowego Jorku? W zeszłym roku Globy jeszcze niczym się nie wyróżniały i celowały raczej w produkcje z obszaru kina Hollywood. Tegoroczne nominacje także idą w tym kierunku, ale samo rozstrzygnięcie nagród to już inna sprawa. Która z grup w Złotych Globach zadecyduje o wygranych, ta klasyczna sprzed reformy, czy też nowi członkowie, którzy dołączyli do tej organizacji i mają wpłynąć na ich reformy? Czy czeka nas powiew świeżości, czy ciągle dość oczywiste rozwiązania? Głosujący na Złote Globy muszą sobie odpowiedzieć na podstawowe pytania, czym są te nagrody, jaką rolę mają do odegrania, jakie jest ich miejsce w… Hollywood. Czy Globy postawią na odważne decyzje, będą chciały się wyróżnić? Patrząc na nominacje, nic na to nie wskazuje, ale zapewne będzie kilka niespodzianek i bardzo na nie liczę. Nie ma też wątpliwości, że Złote Globy to ciągle bardzo ważny element walki o Oscara…
Oto przegląd wszystkich kategorii Złotych Globów 2024 i moje komentarze do nich:
NAJLEPSZY FILM – DRAMAT
Wygra: „Oppenheimer” (Universal Pictures)
Powinien wygrać: „The Zone of Interest” / „Strefa interesów” (A24)
Wygrana filmu Christophera Nolana jest bezdyskusyjna, to wielki sukces kina, tak pod względem komercyjnym, jak i artystycznym. Trzygodzinny film o „ojcu bomby atomowej”, częściowo czarno-biały, stosunkowo powolny, zachwycił widzów na całym świecie. Niebywały sukces kina ambitnie podchodzącego do sztuki filmowej. Jedynym jej konkurentem jest praktycznie tylko „Czas krwawego księżyca”, bo Złote Globy bardzo kochają Martina Scorsese, a nagrody dla mistrzów, to często charakter tych nagród (przed rokiem wygrana Spielberga i jego autobiograficznych „Fabelmanów”).
Spośród wszystkich sześciu filmów nominowanych w tej kategorii, dla mnie najlepszym pozostaje „Strefa interesów”, poruszające, na swój sposób nowatorskie i bardzo ważne spojrzenie na Holocaust. Mój film roku 2023… To dzieło wyróżnione w Cannes też ma spore szanse na wygraną, a to dlatego, że grupa głosująca na Złote Globy bardzo się w ostatnim roku powiększyła i doszło do niej bardzo wielu międzynarodowych krytyków, którzy bardzo cenią film Jonathana Glazera. Może być ciekawie…
Pełna lista nominacji:
„Oppenheimer” (Universal Pictures)
„Killers of the Flower Moon” / „Czas krwawego księżyca” (Apple Original Films/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Past Lives” / „Poprzednie życie” (A24)
„The Zone of Interest” / „Strefa interesów” (A24)
„Anatomy of a Fall” / „Anatomia upadku” (Neon)
NAJLEPSZY FILM – MUSICAL LUB KOMEDIA
Wygra: „Barbie” (Warner Bros.)
Powinien wygrać: „Poor Things” / „Biedne istoty” (Searchlight Pictures)
Kolejny pewniak Złotych Globów to „Barbie”, najpopularniejszy film 2023 w kinach na świecie, ale też fenomen popkulturowy o ogromnej sile rażenia. Osobiście mam duży problem z tym filmem, bo mimo jego umiejętnej dyskusji w temacie feminizmu i patriarchatu, nie mówi niczego szczególnie oryginalnego. Chodzi bardziej o formę i zabawę z samą legendą lalki Barbie.
Mój najlepszy film w tej kategorii to „Biedne istoty” Yorgosa Lanthimosa, spośród wszystkich nominowanych produkcji, dzieło bardzo oryginalne, a mówiące o feminizmie i odkrywaniu kobiecości, w zdecydowanie ciekawszy i bardziej kreatywny sposób.
Pełna lista nominacji:
„Barbie” (Warner Bros.)
„Poor Things” / „Biedne istoty” (Searchlight Pictures)
„American Fiction” (MGM)
„The Holdovers” / „Przesilenie zimowe”(Focus Features)
„May December” / „Obsesja” (Netflix)
„Air” (Amazon MGM Studios)
NAJLEPSZA REŻYSERIA
Wygra: Greta Gerwig — „Barbie”
Powinien wygrać: Yorgos Lanthimos — „Poor Things”
Jedna z najtrudniejszych do przewidzenia kategorii, ale stawiam jednak na Gretę Garwig, bo bardzo fajnie bawiła się filmową Barbie, a jej film posiada wiele ciekawych rozwiązań estetyczno-fabularnych. Jej konkurenci to Nolan i Scorsese, ale moje wyróżnienie wędruję do Yorgosa Lanthimosa, bo zdecydowanie popisał się największą reżyserską inwencją.
Pełna lista nominacji:
Bradley Cooper — „Maestro”
Greta Gerwig — „Barbie”
Yorgos Lanthimos — „Poor Things”
Christopher Nolan — „Oppenheimer”
Martin Scorsese — „Killers of the Flower Moon”
Celine Song — „Past Lives”
NAJLEPSZY SCENARIUSZ
Wygra: „Barbie” — Greta Gerwig, Noah Baumbach
Powinien wygrać: „Past Lives” — Celine Song
Kolejne starcie ekip pod wodzą Gerwig, Nolana i Scorsese. Standardowa tegoroczna rozgrywka, w której stawiam na scenarzystów „Barbie”. A może jednak czeka nas niespodzianka? Taką upatruję w scenariuszu „Poprzedniego życia”, autorstwa Celine Song.
Pełna lista nominacji:
„Barbie” — Greta Gerwig, Noah Baumbach
„Poor Things” — Tony McNamara
„Oppenheimer” — Christopher Nolan
„Killers of the Flower Moon” — Eric Roth, Martin Scorsese
„Past Lives” — Celine Song
„Anatomy of a Fall” — Justine Triet, Arthur Harari
NAJLEPSZY AKTOR W DRAMACIE
Wygra: Cillian Murphy — „Oppenheimer”
Powinien wygrać: Cillian Murphy — „Oppenheimer”
Pierwszy test dla Cilliana Murphy’ego na drodze do Oscara. Generalnie w sezonie nagród za oceanem aktor ten jest pomijany, ale Złote Globy to inny (chyba?) rodzaj wyróżnień. Jeszcze kilka lat temu, stawiałbym na DiCaprio, ulubieńca Globów. Nie liczę na niespodzianki w tej kategorii.
Pełna lista nominacji:
Bradley Cooper — „Maestro”
Cillian Murphy — „Oppenheimer”
Leonardo DiCaprio — „Killers of the Flower Moon”
Colman Domingo — „Rustin”
Andrew Scott — „All of Us Strangers”
Barry Keoghan — „Saltburn”
NAJLEPSZA AKTORKA W DRAMACIE
Wygra: Lily Gladstone — „Killers of the Flower Moon”
Powinna wygrać: Sandra Hüller – „Anatomy of a Fall”
W tej kategorii niemal pewna jest nagroda dla Lily Gladstone, która ma znakomitą prasę za oceanem i powszechnie uchodzi za faworytkę aktorskiego Oscara. Po pierwsze rola jest bardzo dobra, po drugie nagrodzenie aktorki pochodzenia indiańskiego jest dziś bardzo w trendzie wyrównywania szans w przemyślę filmowym, który przez większość swojego istnienia, ograniczał dostęp osobą z innych niż biały, obszarów etnicznych.
Moja nagroda dla Sandy Huller, która w „Anatomii upadku” stworzyła kreację znacząco wykraczającą, poza role kojarzone z kinem amerykańskim. To prawdziwie artystyczne potraktowanie sztuki aktorskiej, a Huller bardzo ciekawie przechodzi przez tę postać, jej rola jest rozbudowana, potrafi zaskoczyć i jest nieoczywista.
Pełna lista nominacji:
Lily Gladstone — „Killers of the Flower Moon”
Carey Mulligan – „Maestro”
Sandra Hüller – „Anatomy of a Fall”
Annette Bening — „Nyad”
Greta Lee — „Past Lives”
Cailee Spaeny — „Priscilla”
NAJLEPSZY AKTOR W MUSICALU LUB KOMEDII
Wygra: Jeffrey Wright — „American Fiction”
Powinien wygrać: Paul Giamatti — „The Holdovers”
Trudna do przewidzenia kategoria, której efekt zależy od tego, czym dziś są Złote Globy. Na liście jest mnóstwo gwiazd, a Globy lubią się z gwiazdami. Największą z nich wydaje się dziś Timothée Chalamet, który z powodzeniem zmierzył się z legendarną postacią Wonki. Jego głównym konkurentem jest w mojej ocenie Jeffrey Wright za docenione w Toronto „American Fiction” – nie znam filmu i tej roli, ale opinie w branży są bardzo dobre, a pozycja Wrighta i jego dokonania w kinie, są znaczące (że o kolorze skóry nie wspomnę). Zawsze silny jest też Joaquin Phoenix, który aktorsko wypadł znakomicie, w niestety niezbyt przekonującym filmie. Moim faworytem w tej kategorii jest Paul Giamatti za „Przesilenie zimowe”, a nie mam nic przeciwko nagrodzie dla Nicolasa Cage’a, który fajnie mógłby utrzeć nosa wszystkim swoim krytykom i może miałby szansę odciąć się w końcu od tych złych filmów, w których występuje od lat.
Pełna lista nominacji:
Nicolas Cage — „Dream Scenario”
Timothée Chalamet — „Wonka”
Matt Damon — „Air”
Paul Giamatti — „The Holdovers”
Joaquin Phoenix — „Beau Is Afraid”
Jeffrey Wright — „American Fiction”
NAJLEPSZA AKTORKA W MUSICALU LUB KOMEDII
Wygra: Margot Robbie – „Barbie”
Powinna wygrać: Emma Stone – „Poor Things”
To jedna z fajniejszych kategorii tegorocznych Złotych Globów, ale też kategoria o wygranie której te dwie aktorki zmierzą się podczas Oscarów (szyki może im popsuć tylko Lily Gladstone). Przy Globach stawiam na Margot Robbie, ale przy Oscarach mam nadzieję na nagrodę dla Emmy Stone.
Pełna lista nominacji:
Fantasia Barrino – „The Color Purple”
Jennifer Lawrence – „No Hard Feelings”
Natalie Portman – „May December”
Alma Pöysti – „Fallen Leaves”
Margot Robbie – „Barbie”
Emma Stone – „Poor Things”
NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY
Wygra: Robert Downey Jr. — „Oppenheimer”
Powinien wygrać: Willem Dafoe — „Poor Things”
Po cichu liczę na dużą niespodziankę w tej kategorii i nagrodę dla Willema Dafoe za piękną rolę ukrytą za charakteryzacją w „Biednych istotach” (świetny jest też jego partner z planu Mark Ruffalo). Wszystkie znaki wskazują jednak na wygraną Roberta Downeya Jr. za „Oppenheimera”. To bardzo dobra rola, nie przeczę, więc i wygrana dla tego utytułowanego aktora będzie bardzo zasłużona i odetnie się on w końcu od Tony’ego Starka (bo Ruffalo już się odciął od Hulka). Gdyby istniała sprawiedliwość i zdrowy osąd sytuacji, to zapewne dużą szansę na nagrodę miałby Charles Melton. Nie przekreślam jeszcze szans młodego aktora, krytycy go bardzo lubią w tej roli. A jeśli Globy to blask i chwała, to nagrodę otrzyma Ryan Gosling.
Pełna lista nominacji:
Willem Dafoe — „Poor Things”
Robert DeNiro — „Killers of the Flower Moon”
Robert Downey Jr. — „Oppenheimer”
Ryan Gosling — „Barbie”
Charles Melton — „May December”
Mark Ruffalo — „Poor Things”
NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA
Wygra: Da’Vine Joy Randolph — „The Holdovers”
Powinna wygrać: Da’Vine Joy Randolph — „The Holdovers”
Bardzo trudna do przewidzenia kategoria. Nie mam tutaj faworytki i wiele się może wydarzyć. Z filmów, które widziałem w mojej pamięci zapadła na pewno rola Da’Vine Joy Randolph w „Przesileniu zimowym”. Dobra była też Emily Blunt w „Oppenheimerze”, lepsza od niej Rosamund Pike, ale niestety w nie tak udanym filmie, jak się na to zapowiadało.
Pełna lista nominacji:
Emily Blunt — „Oppenheimer”
Danielle Brooks — „The Color Purple”
Jodie Foster — „Nyad”
Julianne Moore — „May December”
Rosamund Pike — „Saltburn”
Da’Vine Joy Randolph — „The Holdovers”
NAJLEPSZA ORYGINALNA MUZYKA
Wygra: Robbie Robertson — „Killers of the Flower Moon”
Powinien wygrać: Mica Levi — „The Zone of Interest”
Faworytem kategorii jest Robbie Robertson za „Czas krwawego księżyca”, nie tylko dlatego że niestety zmarł niedawno. To dobrze etnicznie umiejscowiona ścieżka dźwiękowa. Moja faworytka to Mica Levi, która w „Strefie interesów” zrobiła z muzyki jeden z kluczowych elementów całego filmu. Na liście są też dwie ścieżki muzyczne do animacji.
Pełna lista nominacji:
Ludwig Göransson — „Oppenheimer”
Jerskin Fendrix — „Poor Things”
Robbie Robertson — „Killers of the Flower Moon”
Mica Levi — „The Zone of Interest”
Daniel Pemberton — „Spider-Man: Across the Spider-Verse”
Joe Hisaishi — „The Boy and the Heron”
NAJLEPSZY FILM NIEANGLOJĘZYCZNY
Wygra: „Past Lives” (A24) — USA
Powinien wygrać: „The Zone of Interest” (A24) — Wielka Brytania
Znakomita lista filmów nieanglojęzycznych (niekoniecznie zagranicznych, bo jest tutaj film z USA – to żadna nowość w Globach). Mój faworyt to „Strefa interesów”, ale obecność „Poprzedniego życia” sporo tu komplikuje. Dzieli te filmy wielka filmowa przepaść i jakże inaczej opowiadają one o ludziach. Kolejny test dla nowych Złotych Globów, gdzie są i dokąd zmierzają.
Pełna lista nominacji:
„Anatomy of a Fall” (Neon) — Francja
„Fallen Leaves” (Mubi) — Finlandia
„Io Capitano” (01 Distribution) — Włochy
„Past Lives” (A24) — USA
„Society of the Snow” (Netflix) — Hiszpania
„The Zone of Interest” (A24) — Wielka Brytania
NAJLEPSZA PIOSENKA
Wygra: „Barbie” — „What Was I Made For?”, autorzy Billie Eilish i Finneas
Powinien wygrać: „She Came to Me” — „Addicted to Romance” , autorzy Bruce Springsteen i Patti Scialfa
Głowa boli od nazwisk autorów nominowanych piosenek. W dodatku trzy z nich pochodzą z filmu „Barbie”, co jest sytuacją dość mocno faworyzującą tę produkcję w tej kategorii. Trochę strzelam, bo się nie znam… ale wolę Bruce’a Springsteena
Pełna lista nominacji:
„Barbie” — „What Was I Made For?”, autorzy Billie Eilish i Finneas
„Barbie” — „Dance the Night” , autorzy Caroline Ailin, Dua Lipa, Mark Ronson i Andrew Wyatt
„She Came to Me” — „Addicted to Romance” , autorzy Bruce Springsteen i Patti Scialfa
„The Super Mario Bros. Movie” — „Peaches” , autorzy Jack Black, Aaron Horvath, Michael Jelenic, Eric Osmond i John Spiker
„Barbie” — „I’m Just Ken” , autorzy Mark Ronson, Andrew Wyatt
„Rustin” — „Road to Freedom” , autorzy Lenny Kravitz
NAJLEPSZY FILM ANIMOWANY
Wygra: „Spider-Man: Across the Spider-Verse” / „Spider-Man: Poprzez muliwersum” (Sony Pictures)
Powinien wygrać: „The Boy and the Heron” / „Chłopiec i czapla” (GKids)
Pytanie, czy japońska animacja jest w stanie pokonać amerykańskiego superbohatera? Obie propozycje bardzo się wyróżniają, obie mają znaczący animacyjny background. „Chłopiec i czapla” to przecież Ghibli, a przede wszystkim (obchodzący wczoraj 83 urodziny) Hayao Miyazaki. „Spider-Man” ma za sobą duży sukces poprzedniej części i odważne przekraczanie granic w amerykańskiej animacji – to mieszanie stylami, ciągle działa. Może więc zadecyduje o nagrodzie sama opowieść i jej moc? I znowu… Jeśli Globy się zmieniły, nagroda nie powędruje do amerykańskiej produkcji.
Pełna lista nominacji:
„The Boy and the Heron” / „Chłopiec i czapla” (GKids)
„Elemental” / „Między nami żywiołami” (Disney)
„Spider-Man: Across the Spider-Verse” / „Spider-Man: Poprzez muliwersum” (Sony Pictures)
„The Super Mario Bros. Movie” (Universal Pictures)
„Suzume” (Toho Co.)
„Wish” / „Życzenie” (Disney)
KATEGORIE TELEWIZYJNY
NAJLEPSZY SERIAL DRAMATYCZNY
Wygra: „Succession” / „Sukcesja” (HBO)
Powinien wygrać: „The Morning Show” (Apple TV+)
Pełna lista nominacji:
„1923” (Paramount+)
„The Crown” (Netflix)
„The Diplomat” (Netflix)
„The Last of Us” (HBO)
„The Morning Show” (Apple TV+)
„Succession” / „Sukcesja” (HBO)
NAJLEPSZY SERIAL – MUSICAL LUB KOMEDIA
Wygra: „The Bear” (FX)
Powinien wygrać: „Ted Lasso” (Apple TV+)
Pełna lista nominacji:
„The Bear” (FX)
„Ted Lasso” (Apple TV+)
„Abbott Elementary” (ABC)
„Jury Duty” (Amazon Freevee)
„Only Murders in the Building” (Hulu)
„Barry” (HBO)
NAJLEPSZY AKTOR W SERIALU DRAMATYCZNYM
Wygra: Jeremy Strong — „Succession” albo któryś z jego partnerów
Powinien wygrać: Gary Oldman — „Slow Horses”
Pełna lista nominacji:
Pedro Pascal — „The Last of Us”
Kieran Culkin — „Succession”
Jeremy Strong — „Succession”
Brian Cox — „Succession”
Gary Oldman — „Slow Horses”
Dominic West — „The Crown”
NAJLEPSZA AKTORKA W SERIALU DRAMATYCZNYM
Wygra: Sarah Snook — „Succession”
Powinna wygrać: Sarah Snook — „Succession”
Pełna lista nominacji:
Helen Mirren — „1923”
Bella Ramsey — „The Last of Us”
Keri Russell — „The Diplomat”
Sarah Snook — „Succession”
Imelda Staunton — „The Crown”
Emma Stone — „The Curse”
NAJLEPSZY AKTOR W SERIALU – MUSICAL LUB KOMEDIA
Wygra: Jason Sudeikis — „Ted Lasso”
Powinien wygrać: Jason Sudeikis — „Ted Lasso”
Pełna lista nominacji:
Bill Hader — „Barry”
Steve Martin — „Only Murders in the Building”
Martin Short — „Only Murders in the Building”
Jason Segel — „Shrinking”
Jason Sudeikis — „Ted Lasso”
Jeremy Allen White — „The Bear”
NAJLEPSZA AKTORKA W SERIALU – MUSICAL LUB KOMEDIA
Wygra: Quinta Brunson — „Abbott Elementary”
Powinna wygrać: Ayo Edebiri — „The Bear”
Pełna lista nominacji:
Ayo Edebiri — „The Bear”
Natasha Lyonne — „Poker Face”
Quinta Brunson — „Abbott Elementary”
Rachel Brosnahan — „The Marvelous Mrs. Maisel”
Selena Gomez — „Only Murders in the Building”
Elle Fanning – „The Great”
NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY W SERIALU TELEWIZYJNYM
Wygra: Matthew Macfadyen — „Succession”
Powinien wygrać: Billy Crudup — „The Morning Show”
Pełna lista nominacji:
Billy Crudup — „The Morning Show”
Matthew Macfadyen — „Succession”
James Marsden — „Jury Duty”
Ebon Moss-Bachrach — „The Bear”
Alan Ruck — „Succession”
Alexander Skarsgård — „Succession”
NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA W SERIALU TELEWIZYJNYM
Wygra: Hannah Waddingham — „Ted Lasso”
Powinna wygrać: Hannah Waddingham — „Ted Lasso”
Pełna lista nominacji:
Elizabeth Debicki — „The Crown”
Abby Elliott — „The Bear”
Christina Ricci — „Yellowjackets”
J. Smith-Cameron — „Succession”
Meryl Streep — „Only Murders in the Building”
Hannah Waddingham — „Ted Lasso”
NAJLEPSZY SERIAL LIMITOWANY, ANTOLOGIA LUB FILM TELEWIZYJNY
Wygra: „Beef”
Powinien wygrać: „Beef”
Pełna lista nominacji:
„Beef”
„Lessons in Chemistry”
„Daisy Jones & the Six”
„All the Light We Cannot See”
„Fellow Travelers”
„Fargo”
NAJLEPSZY AKTOR W SERIALU LIMITOWANYM, ANTOLOGII LUB FILMIE TELEWIZYJNYM
Wygra: Steven Yeun — „Beef”
Powinien wygrać: Steven Yeun — „Beef”
Pełna lista nominacji:
Matt Bomer — „Fellow Travelers”
Sam Claflin — „Daisy Jones & the Six”
Jon Hamm — „Fargo”
Woody Harrelson — „White House Plumbers”
David Oyelowo — „Lawmen: Bass Reeves”
Steven Yeun — „Beef”
NAJLEPSZA AKTORKA W SERIALU LIMITOWANYM, ANTOLOGII LUB FILMIE TELEWIZYJNYM
Wygra: Ali Wong — „Beef”
Powinna wygrać: Ali Wong — „Beef”
Pełna lista nominacji:
Riley Keough — „Daisy Jones & the Six”
Brie Larson — „Lessons in Chemistry”
Elizabeth Olsen — „Love and Death”
Juno Temple — „Fargo”
Rachel Weisz — „Dead Ringers”
Ali Wong — „Beef”
NAJLEPSZE WYKONANIE STAND-UP
Wygra: Ricky Gervais — „Ricky Gervais: Armageddon”
Powinien wygrać: Ricky Gervais — „Ricky Gervais: Armageddon”
Pełna lista nominacji:
Ricky Gervais — „Ricky Gervais: Armageddon”
Trevor Noah — „Trevor Noah: Where Was I”
Chris Rock — „Chris Rock: Selective Outrage”
Amy Schumer — „Amy Schumer: Emergency Contact”
Sarah Silverman — „Sarah Silverman: Someone You Love”
Wanda Sykes — „Wanda Sykes: I’m an Entertainer”
OSIĄGNIĘCIE W BOX OFFICE
Wygra: „Barbie” (Warner Bros.)
Powinien: „Taylor Swift: The Eras Tour” (AMC Theatres)
Pełna lista nominacji:
„Barbie” (Warner Bros.)
„Guardians of the Galaxy Vol. 3” (Disney)
„John Wick: Chapter 4” (Lionsgate Films)
„Mission: Impossible — Dead Reckoning Part One” (Paramount Pictures)
„Oppenheimer” (Universal Pictures)
„Spider-Man: Across the Spider-Verse” (Sony Pictures)
„The Super Mario Bros. Movie” (Universal Pictures)
„Taylor Swift: The Eras Tour” (AMC Theatres)
Dla mnie Christopher Nolanna 100% za rezyserie, to samo Gladstone, Giamatti i Da'vine. Trudne kategorie to film roku gdzie KOTFM moze zgarnac nagrodę, tak samo musical gdzie wygrac moze Poor Things. Moga docenic Coppera za Maestro tak samo Gostlinga za Barbie. Kolejny Glob dla Emmy Stone.
OdpowiedzUsuń