[BOX OFFICE] Mimo rosnącej oferty serwisów
streamingowych, kina na świecie w 2019 poradziły sobie znakomicie, notując
najlepsze wpływy w historii.
Nowy rekord wpływów z kin całego
świata wynosi 42,5 miliarda dolarów. I co ciekawe, wpływy z kin w USA spadły o
4,4 procent do poziomu 11,4 miliarda dolarów, co dowodzi jak silne są inne
rynki kinowe. Po raz pierwszy w historii rynki poza USA przyniosły ponad 30
miliardów dolarów wpływów (dokładnie 31,1 mld). Polski rynek też zanotował
rekordową liczbę sprzedanych biletów, która sięgnęła ponad 60 mln sztuk.
Na rekordowe wyniki w kinach
wpływ miały oczywiście największe przeboje. Na świecie znakomicie sprzedały się
„Avengers: Koniec gry”, który stał się najbardziej kasowym filmem w historii, a
jego wynik to 2,78 mld dolarów wpływów.
Tak w USA, jak i na całym
świecie, 10 największych hitów to sequele, remake’i, przeróbki. Lista
najbardziej kasowych filmów wygląda następująco:
„Avengers: Koniec gry” – 2,78 mld
dolarów
„Król Lew” – 1,65 mld dolarów
„Kraina lodu II” – 1,32 mld
dolarów
„Spider-Man: Far From Home” – 1,13
mld dolarów
„Kapitan Marvel” – 1,12 mld
dolarów
„Toy Story 4” – 1,07 mld dolarów
„Joker” – 1,06 mld dolarów
„Aladdin” – 1,05 mld dolarów
„Star Wars: The Rise of Skywalker”
– 945 mln dolarów
„Fast & Furious Presents:
Hobbs & Shaw” – 758 mln dolarów
Dobrze poradziły sobie też
produkcje oryginalne. Największym hitem tego typu w USA jest „Us” z wynikiem
175 mln dolarów wpływów, „Pewnego razu… w Hollywood” z 141 mln dolarów i „Na
noże” z 110 mln dolarów.
Były też znaczące wpadki wielkich
produkcji z Hollywood. Tutaj na czele znajdują się: „Koty”, „X-Men: Mroczna Pheonix”,
„Bliźniak” z Willem Smithem, „Terminator: Mroczne przeznaczenie”, nowe „Aniołki
Charliego” oraz produkcje Warnera: „Szczygieł”, „Richard Jewell” i „Osierocony
Brooklyn”.
Na rynkach kinowych dominuje
Disney, który ma 40 procent rynku kinowego. Warner Bros. ma 13,84 procent
rynku, Universal ma 13,42 procent. Sony znalazło się na czwartym miejscu z
wynikiem 11,7 procent, co stanowi wzrost o 5 procent w porównaniu z rokiem
2018. Studio Lionsgate zanotowało wzrost sprzedaży o 98 procent i zajęło piąte miejsce
z wynikiem 6,8 procent.
Największe nadzieje dużych
studiów na przeboje 2020 roku to: „No Time to Die”, „Wonder Woman 1984” i „Black
Widow”. [źródło Variety]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz