[SEZON NAGRÓD 2019/2020] Netflix
zdominował tegoroczne Nagrody Annie, najważniejsze wyróżnienia przyznawane
produkcjom animowanym. Firma ta zdobyła aż 19 nagród, a najważniejsze z nich
otrzymały „Klaus” i „I Lost My Body”. Ten pierwszy powstał z udziałem Polaków.
Hiszpański „Klaus” zdobył siedem
nagród, w tym tę najważniejszą za najlepszy film animowany i w sumie otrzymał
wszystkie nagrody, w których zdobył nominacje. Wśród docenionych znaleźli się
dwaj Polacy pracujący przy tym filmie, dyrektorzy artystyczni i autorzy
projektów graficznych (scenografia) Szymon Biernacki i Marcin Jakubowski. "Klaus" pokonał m.in.: "Toy Story 4", "Praziomka" i "Krainę lodu II".
Za najlepszą niezależną animację uznano francuski „I Lost My Body” (Zgubiłem swoje ciało), a film doceniono też za muzykę i scenariusz. Antologia animacji „Love, Death & Robots” otrzymała cztery nagrody. Disney otrzymał pięć nagród Annie, w tym za animację postaci w „Avengers: Koniec gry”.
Za najlepszą niezależną animację uznano francuski „I Lost My Body” (Zgubiłem swoje ciało), a film doceniono też za muzykę i scenariusz. Antologia animacji „Love, Death & Robots” otrzymała cztery nagrody. Disney otrzymał pięć nagród Annie, w tym za animację postaci w „Avengers: Koniec gry”.
Nie wiadomo, jak nagrody Annie
wpłynąć mogą na Oscary. „Klaus” i „I Lost My Body” są w gronie najlepszych
pełnometrażowych animacji.
Pełna lista nagrodzonych (w
oryginale):
Best Feature
Klaus; Netflix Presents A
Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine
Best Feature-Independent
I Lost My Body; Xilam for Netflix
Best Special Production
How to Train Your Dragon
Homecoming; DreamWorks Animation
Best Short Subject
Uncle Thomas: Accounting for the
Days; Ciclope Filmes, National Film Board of Canada, Les Armateurs
Best Virtual Reality Production
Bonfire; Baobab Studios
Best Animated TV/Media Commercial
The Mystical Journey of Jimmy
Page’s ‘59 Telecaster; Nexus Studios
Best TV/Media Production for
Preschool Children
Ask the Storybots, Episode: Why
Do We Have To Recycle?; JibJab Bros. Studios for Netflix
Best TV/Media Production for
Children
Disney Mickey Mouse, Episode:
Carried Away; Disney TV Animation/Disney Channel
Best General Audience TV/Media
Production
BoJack Horseman, Episode: The
Client; Tornante Productions for Netflix
Best Student Film
The Fox & The Pigeon;
Michelle Chua
Animated Effects in an Animated
TV/Media Production
Love, Death & Robots,
Episode: The Secret War; Blur for Netflix; Viktor Németh, Szabolcs Illés, Ádám
Sipos, Vladimir Zhovna
Animated Effects in an Animated
Feature Production
Frozen 2; Walt Disney Animation
Studios; Benjamin Fiske, Alex Moaveni, Jesse Erickson, Dimitre Berberov, Kee
Nam Suong;
Character Animation in an Animated
TV/Broadcast Production
His Dark Materials, Episode 7;
BBC Studios; Lead Animator: Aulo Licinio; Character: Iroek
Character Animation in an
Animated Feature Production
Klaus, Netflix Presents a
Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine; Animation Supervisor: Sergio
Martins; Character: Alva
Character Animation in a Live
Action Production
Avengers: Endgame, Weta Digital;
Animation Supervisor: Sidney Kombo-Kintombo
Character Animation in a Video
Game
Unruly Heroes, Magic Design
Studios; Character Animator: Sebastien Parodi (Characters: Heroes Kid version,
Underworld NPC); Lead Animator: Nicolas Leger (Characters: Heroes Wukong,
Kihong, Sandmonk and Sanzang), all enemies except Underworld levels, and cinematics)
Character Design in an Animated
TV/Media Production
Carmen Sandiego, Episode: The
Chasing Paper Caper; Houghton Mifflin Harcourt Publishing and DHX Media for
Netflix; Character Designer: Keiko Murayama (Characters: Carmen Sandiego, Paper
Star, Player, Shadowsan, Chief, Julia Argent, Chase Devineaux)
Character Design in an Animated
Feature Production
Klaus; Netflix Presents a
Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine; Character Designer: Torsten
Schrank
Directing in an Animated TV/Media
Production
Alonso Ramirez Ramos, Disney
Mickey Mouse, Episode: For Whom the Booth Tolls; Disney TV Animation/Disney
Channel
Directing in an Animated Feature
Production
Sergio Pablos, Klaus; Netflix
Presents a Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine
Music in an Animated TV/Media
Production
Rob Cairns, composer/lyricist;
Love, Death & Robots, Episode: Sonnie’s Edge; Blur for Netflix
Music in an Animated Feature
Production
Dan Levy, composer; I Lost My
Body; Xilam for Netflix
Production Design in an Animated
TV/Media Production
Love, Death & Robots,
Episode: The Witness; Blur for Netflix; Production Design: Alberto Mielgo
Production Design in an Animated
Feature Production
Klaus; Netflix Presents a
Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine; Production Design: Szymon
Biernaki, Marcin Jakubowski
Storyboarding in an Animated
TV/Media Production
Carmen Sandiego, Episode:
Becoming Carmen Sandiego: Part 1; Houghton Mifflin Harcourt Publishing and DHX
Media for Netflix; Storyboard Artist: Kenny Park
Storyboarding in an Animated
Feature Production
Klaus, Netflix Presents a
Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine; Storyboard Artist: Sergio
Pablos
Voice Acting in an Animated
TV/Media Production
H. Jon Benjamin as Bob in Bob’s
Burgers, Episode: Roamin’ Bob-iday, 20th Century Fox/Bento Box Entertainment
Voice Acting in an Animated
Feature Production
Josh Gad as Olaf in Frozen 2;
Walt Disney Animation Studios
Writing in an Animated TV/Media
Production
Tuca & Bertie, Episode: The
Jelly Lakes; Tornante Productions, LLC for Netflix; Writer: Shauna McGarry
Writing in an Animated Feature
Production
I Lost My Body; Xilam for
Netflix; Writers: Jérémy Clapin, Guillaume Laurant
Editorial in an Animated TV/Media
Production
Love, Death & Robots,
Episode: Alternate Histories; Blur for Netflix; Bo Juhl, Stacy Auckland and
Valerian Zamel
Editorial In An Animated Feature
Production
Klaus; Netflix Presents a
Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine; Pablo García Revert
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz