Według analizy przeprowadzonej przez Variety Intelligence Platform, firmy medialne i rozrywkowe z USA wydały na oryginalne filmy i kontent telewizyjny w 2019 roku aż 120 miliardów dolarów.
Największym wydawcą treści jest Disney, który na wszystkie
swoje materiały przeznaczył 27,8 miliarda dolarów, w tym na filmy studyjne,
sieciowe i usługi SVOD.
Jego największymi rywalami w tej dziedzinie były w 2019
roku: Comcast, Netflix, ViacomCBS oraz AT & T / Warner Media, które wydały odpowiednio
15,4 mld USD, 15 mld USD, 15 mld USD i 14,2 mld USD.
Tych pięciu graczy wydało w sumie 87,4 mld dolarów, czyli
72,5 procent wszystkich wydatków na treści rozrywkowe w 2019 roku.
W pierwszej dziesiątce firm, które wydały najwięcej są
także: Amazon (6,5 mld USD), Apple (6,0 mld USD), FOX (5,7 mld USD), Discovery
(4,6 mld USD) i Sony Pictures (2,7 mld USD).
Liczby te dotyczą tylko oryginalnych treści i nie obejmują
kosztów licencjonowania treści. [źródło Variety]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz