American Society of Cinematographers (Amerykańskie
Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych) ogłosiło nominacje do swoich dorocznych
nagród. To najlepsze zdjęcia w filmach w 2019 roku. Jest tutaj między innymi
zdobywca Złotej Żaby „Joker”.
Amerykańskie Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych ogłosiło
nominacje po raz 34. Kilka miesięcy temu podano nominacje dla seriali i filmów
dokumentalnych, tym razem poznaliśmy nominacje w kategoriach kinowych –
głównych oraz artystycznych.
Swoją 16 nominację do nagrody ASC otrzymał Roger Deakins,
którego w tym roku doceniono za „1917”. Ten geniusz kamery i światła jest dziś
głównym faworytem do tej nagrody. Deakins doceniany był przez swoją grupę zawodową
już czterokrotnie, za „Skazanych na Shawshank”, „Człowieka, którego nie było”, „Skyfall”
i „Blade Runner 2049” (za ten film otrzymał Oscara). Jego konkurentem będzie m.in.
Robert Richardson, który już po raz 11 zabiega o nagrodę ASC. Twórcę tego
doceniono za „Pewnego razu w… Hollywood”. Swoje trzecie nominacje otrzymali
Rodrigo Prieto (tym razem za „Irlandczyka”) i Phedon Papamichael (za „Le Mans ‘66”).
Po raz pierwszy nominację do nagrody operatorów otrzymał Lawrence Sher, za
pracę do „Jokera”. Ten film otrzymał niedawno Złotą Żabę na festiwalu
EneregaCamerimage.
Bardzo ważną kategorią w nagrodach operatorów jest
Spotlight, gdzie docenia się filmy artystyczny i autorskie wizje. Przed laty
nagrodę tę zdobyli operatorzy „Idy”, którzy potem otrzymali nominację do
Oscara. W tym roku nominację do Spotlight zdobyli m.in. Jarin Blaschke za „Lighthouse”
i Natasha Braier za „Słodziaka”. Blaschke zdecydowanie zasługuje na nominację
do Oscara za swoją pracę.
Laureatów nagród Amerykańskiego Stowarzyszenia Autorów Zdjęć
Filmowych poznamy 25 stycznia.
Przed rokiem nagrodę operatorów za najlepsze zdjęcia roku
otrzymał Łukasz Żal za „Zimna wojnę”, ale Oscara zdobył Alfonso Cuaron za „Romę”.
Pełna lista nominacji (w oryginale):
Theatrical Release
Roger Deakins, ASC, BSC for “1917”
Phedon Papamichael, ASC, GSC for “Ford v Ferrari”
Rodrigo Prieto, ASC, AMC for “The Irishman”
Robert Richardson, ASC for “Once Upon a Time in Hollywood”
Lawrence Sher, ASC for “Joker”
Spotlight Award
Jarin Blaschke for “The Lighthouse”
Natasha Braier, ASC, ADF for “Honey Boy”
Jasper Wolf, NSC for “Monos”
Documentary
Fejmi Daut and Samir Ljuma – Honeyland
Nicholas de Pencier – Anthropocene: The Human Epoch
Evangelia Kranioti – Obscuro Barroco
Episode of a Series
for Non-Commercial Television
David Luther – Das Boot, “Gegen die Zeit” (episode 6) (Sky)
M. David Mullen, ASC – The Marvelous Mrs. Maisel, “Simone”
(Amazon)
Chris Seager, BSC – Carnival Row, “Grieve No More” (Amazon)
Brendan Steacy, CSC – Titans, “Dick Grayson” (DC Universe)
Colin Watkinson, ASC, BSC – The Handmaid’s Tale, “Night”
(Hulu)
Episode of a Series
for Commercial Television
Dana Gonzales, ASC – Legion, “Chapter 20” (FX)
C. Kim Miles, CSC, MySC – Project Blue Book, “The Flatwoods
Monster” (History)
Polly Morgan, ASC, BSC – Legion, “Chapter 23” (FX)
Peter Robertson, ISC – Vikings, “Hell” (History)
David Stockton, ASC – Gotham, “Ace Chemicals” (FOX)
Motion Picture,
Miniseries, or Pilot Made for Television
John Conroy, ISC – The Terror: Infamy, “A Sparrow in a
Swallow’s Nest” (AMC)
P.J. Dillon, ISC – The Rook, “Chapter 1” (Starz)
Chris Manley, ASC – Doom Patrol, pilot (DC Universe)
Martin Ruhe, ASC – Catch-22, “Episode 5” (Hulu)
Craig Wrobleski, CSC – The Twilight Zone, “Blurryman” (CBS
All Access)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz