wtorek, 7 lutego 2023

Będzie kontynuacja „Hotelu Zacisze”. Jest Cleese!

Prawie 50 latach od premiery, jeden z moich ulubionych seriali doczeka się nowych odcinków. Trwają prace nad kontynuacją „Hotelu Zacisze”, w którym wystąpi John Cleese ze swoją córką. O żesz…

Kolejny w ostatnich miesiącach powrót legendarnej produkcji. Coraz więcej mam obaw o „Historię świata. Część II” Mela Brooksa, a tutaj pojawia się informacja, która prawdziwie zaskakuje i budzi moje wielkie emocje. Powróci „Hotel Zacisze” i wystąpi w nim John Cleese, pomysłodawca, scenarzysta i odtwórca głównej roli w tej klasycznej produkcji.

Ten genialny serial dziś uznawany jest za kultowy i z sukcesem jest wznawiany. Co zaskakuje, bo przecież nakręcono tylko 12 odcinków. Premiera pierwszego sezonu miała miejsce w 1975 roku, drugi sezon pojawił się w 1979 roku. „Hotel Zacisze” budzi salwy śmiechu po dziś dzień, a to dzięki genialnym kreacjom występujących w nim aktorów. John Cleese… wiadomo jako Basil Fawlty, ale Prunella Scales w roli Sybil Fawlty, Coonie Booth jako Polly Sherman i niestety nieżyjący już Andres Sachs jako Manuel.

W 2000 roku Brytyjski Instytut Filmowy umieścił „Hotel Zacisze” na pierwszym miejscu na swojej liście stu największych brytyjskich programów telewizyjnych. W 2019 roku Radio Times nazwał go największym brytyjskim serialem telewizyjnym w historii.

Serial powstaje w Castle Rock Entertainment, a producentami wykonawczymi są Matthew George, Rob Reiner, Michele Reiner i Derrick Rossi. Cleese napisze i zagra ze swoją córką, Camillą Cleese. I to jest bardzo ciekawe, bo w oryginalnej produkcji występował ze swoją ówczesną żoną Coonie Booth, która była współscenarzystką tamtego serialu. Teraz do gry wchodzi córka Clesse’a, Camilla.

W oświadczeniu John Cleese napisał: „Kiedy spotkaliśmy się po raz pierwszy, Matthew George zaproponował doskonały pomysł, a potem on, moja córka Camilla i ja odbyliśmy jedną z najlepszych sesji kreatywnych, jakie pamiętam. Na deser mieliśmy ogólną koncepcję tak dobrą, że kilka dni później zyskała ona aprobatę Roba i Michele Reinerów. Camilla i ja nie możemy się doczekać rozszerzenia tego na serial”. Matthew George powiedział: „Poznanie Johna i Camilli było jednym z największych wydarzeeń w moim życiu. Mam obsesję na punkcie „Hotelu Zacisze” ​​i stworzonych przez niego legendarnych postaci. Oglądałem pierwsze dwa sezony tyle razy, że straciłem rachubę. Śniło mi się, że pewnego dnia wezmę udział w kontynuacji tej historii. Teraz to się spełniło”.

W nowej serii John Cleese powróci jako Basil, a Camilla Cleese wystąpi jako jego nowo odkryta córka, która łączy z nim siły, by prowadzić nowy butikowy hotel. Jest mało prawdopodobne, że reszta oryginalnej obsady serialu powróci; Sachs zmarł w 2016 roku, Scales przeszła na emeryturę w 2020 roku po zdiagnozowaniu choroby Alzheimera, a Booth zrezygnowała z aktorstwa w latach 90.

Czy w ogóle można zbliżyć się do klasyka? Czy taka produkcja ma sens? Co następne, „Latający cyrk Monty Pythona”? Wznawianie niektórych legendarnych produkcji nie przynosi zamierzonego efektu, ale granie na nostalgii jest dziś w trendzie produkcji tak telewizyjnej, jak i kinowej. Niektóre tematy mało mnie obchodzą, ale na „Hotel Zacisze” spojrzę życzliwie i z zainteresowaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz