środa, 3 stycznia 2018

TV w Polsce w 2017. Krócej przed tv i hity


Nieśmiertelny "Kevin sam w Nowym Jorku" okazał się największym hitem filmowym w 2017 roku - wynika z telewizyjnego raportu Nielsen Audience Measurement. W mijającym roku statystyczny Polak krócej siedział przed telewizorem.

Według badania film w Wigilię obejrzało 4,4 mln widzów. Drugie miejsce dla „Listów do M. 2” z wynikiem 2,798 mln widzów, a trzecie dla „Szybkich i wściekłych 6” z 2,661 mln widzów. W czołówce najpopularniejszych filmów 2017 roku w polskiej telewizji są jeszcze: „Pojutrze” (2,477 mln widzów), „Uprowadzona 3” (2,33 mln widzów), „Furia” (2,294 mln widzów), „Listy do M.” (2,269 mln widzów), „Dzień dobry, kocham cię” (2,216 mln widzów). Tutaj rządzą filmy prezentowane w komercyjnych stacjach.

Inaczej sprawa ma się z telewizją. Tutaj przodują produkcje Telewizji Publicznej. Najpopularniejszym serialem pozostaje "M jak miłość" (TVP2), którego odcinek z 2 stycznia oglądało ponad 6,6 mln widzów. Drugą pozycję rankingu zajmuje "Na dobre i na złe" (TVP2) - odcinek z 1 lutego oglądało średnio 4,7 mln widzów. Na trzeciej pozycji plasuje się serial "Barwy szczęścia" (TVP2) z wynikiem ponad 4,1 mln widzów (odcinek z 7 lutego).

Potem na liście są jeszcze „Ojciec Mateusz”, „Dziewczyny ze Lwowa”, „Blondynka”, „Na sygnale”, „Wojenne dziewczyny” i dwie produkcje stacji komercyjnych – „W rytmie serca” i „Belle Epoque”.

W 2017 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem poprzedniego roku zmalał o 4,72 proc. i wyniósł 10,91 proc. Na drugim miejscu uplasował się TVN, na trzecim TVP1, a na czwartym TVP2. Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 41,24 proc. w 2016 roku do 38,24 proc. w 2017 roku. W 2017 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 18 minut i 32 sekundy. W porównaniu do 2016 roku czas ten skrócił się o 3 minuty i 13 sekund, a 2015 - o 5 minut - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. I jak podaje ten serwis Łączne wydatki cennikowe (bez rabatów) na reklamę telewizyjną w 2017 roku wyniosły 27,03 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2016 roku o 10,51 proc. Lider tego zestawienia (jeden z koncernów farmaceutycznych) na reklamę wydał 1,417 miliarda złotych.

[źródła: media2.pl i wirtualnemedia.pl]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz