Nieśmiertelny "Kevin sam w Nowym Jorku" okazał się największym hitem filmowym w 2017 roku - wynika z telewizyjnego raportu Nielsen Audience Measurement. W mijającym roku statystyczny Polak krócej siedział przed telewizorem.
Według badania film w Wigilię obejrzało 4,4 mln widzów.
Drugie miejsce dla „Listów do M. 2” z wynikiem 2,798 mln widzów, a trzecie dla „Szybkich
i wściekłych 6” z 2,661 mln widzów. W czołówce najpopularniejszych filmów 2017
roku w polskiej telewizji są jeszcze: „Pojutrze” (2,477 mln widzów), „Uprowadzona
3” (2,33 mln widzów), „Furia” (2,294 mln widzów), „Listy do M.” (2,269 mln
widzów), „Dzień dobry, kocham cię” (2,216 mln widzów). Tutaj rządzą filmy prezentowane
w komercyjnych stacjach.
Inaczej sprawa ma się z telewizją. Tutaj przodują produkcje
Telewizji Publicznej. Najpopularniejszym serialem pozostaje "M jak
miłość" (TVP2), którego odcinek z 2 stycznia oglądało ponad 6,6 mln
widzów. Drugą pozycję rankingu zajmuje "Na dobre i na złe" (TVP2) -
odcinek z 1 lutego oglądało średnio 4,7 mln widzów. Na trzeciej pozycji plasuje
się serial "Barwy szczęścia" (TVP2) z wynikiem ponad 4,1 mln widzów
(odcinek z 7 lutego).
Potem na liście są jeszcze „Ojciec Mateusz”, „Dziewczyny ze
Lwowa”, „Blondynka”, „Na sygnale”, „Wojenne dziewczyny” i dwie produkcje stacji
komercyjnych – „W rytmie serca” i „Belle Epoque”.
W 2017 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był
Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem poprzedniego roku zmalał o 4,72
proc. i wyniósł 10,91 proc. Na drugim miejscu uplasował się TVN, na trzecim
TVP1, a na czwartym TVP2. Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się
z 41,24 proc. w 2016 roku do 38,24 proc. w 2017 roku. W 2017 roku statystyczny
Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 18 minut i 32
sekundy. W porównaniu do 2016 roku czas ten skrócił się o 3 minuty i 13 sekund,
a 2015 - o 5 minut - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych
przez portal Wirtualnemedia.pl. I jak podaje ten serwis Łączne wydatki
cennikowe (bez rabatów) na reklamę telewizyjną w 2017 roku wyniosły 27,03 mld
zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2016 roku o 10,51 proc. Lider tego zestawienia
(jeden z koncernów farmaceutycznych) na reklamę wydał 1,417 miliarda złotych.
[źródła: media2.pl i wirtualnemedia.pl]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz