[SEZON NAGRÓD 2019/2020] Ogłoszono nominacje do nagród Goya,
najważniejszych wyróżnień filmowych przyznawanych w Hiszpanii. Najwięcej
nominacji otrzymał film “While at War” w reżyserii Alejandro Amenábara, a tuż
za nim znalazł się „Ból i blask” Pedro Almodovara.
“While at War” w reżyserii Alejandro Amenábara otrzymał 17
nominacji do nagród Goya, a „Ból i blask” Pedro Almodovara tylko o jedną mniej.
W czołówce nominowanych produkcji znalazł się też “The Endless Trench” z 15
nominacjami. O tytuł najlepszego hiszpańskiego filmu rywalizują też: “Out in
the Open” i “Fire Will Come”. Faworytem nagród Goya wydaje się „Ból i blask”,
ale “While at War” od twórcy m.in. „W stronę morza” i „Inni” to bardzo duży
przebój w Hiszpanii. Wśród filmów animowanych zmierzą się m.in. „Klaus” od
Netfliksa i „Bunuel w labiryncie żółwi”.
Laureatów 34. edycji Nagród Goya poznamy 25 stycznia.
Poniżej pełna lista nominacji (wersja angielska):
BEST FILM
“Pain and Glory” (Pedro Almodóvar)
“Out in the Open” (Benito Zambrano)
“The Endless Trench” (Aitor Arregui, Jon Garaño and Jose
Mari Goenaga)
“Fire Will Come” (Oliver Laxe)
“While at War” (Alejandro Amenábar)
DIRECTOR
Pedro Almodóvar (“Pain and Glory”)
Aitor Arregui, Jon Garaño and Jose Mari Goenaga (“The
Endless Trench”)
Oliver Laxe (“Fire Will Come”)
Alejandro Amenábar (“While at War”)
NEW DIRECTOR
Salvador Simó (“Buñuel in the Labyrinth of the Turtles”)
Galder Gaztelu-Urrutia (“The Platform”)
Belén Funes (“A Thief’s Daughter”)
Aritz Moreno (“Advantages of Traveling by Train”)
ORIGINAL SCREENPLAY
Pedro Almodóvar (“Pain and Glory”)
David Desola and Pedro Rivero (“The Platform”)
Jose Mari Goenaga and Luiso Berdejo (“The Endless Trench”)
Alejandro Amenábar and Alejandro Hernández (“While at War”)
ADAPTED SCREENPLAY
Eligio Montero and Salvador Simó (“Buñuel in the Labyrinth
of the Turtles”)
Benito Zambrano, Daniel Remón and Pablo Remón (“Out in the
Open”)
Isabel Peña and Rodrigo Sorogoyen (“Mother”)
Javier Gullón (“Advantages of Traveling by Train”)
ACTRESS
Penélope Cruz (“Pain and Glory”)
Greta Fernández (“A Thief’s Daughter”)
Belén Cuesta (“The Endless Trench”)
Marta Nieto (“Mother”)
ACTOR
Antonio Banderas (“Pain and Glory”)
Antonio de la Torre (“The Endless Trench”)
Karra Elejalde (“While at War”)
Luis Tosar (“Eye for an Eye”)
SUPPORTING ACTRESS
Mona Martínez (“Adiós”)
Natalia de Molina (“Adiós”)
Julieta Serrano (“Pain and Glory”)
Nathalie Poza (“While at War”)
SUPORTING ACTOR
Asier Etxeandia and Leonardo Sbaraglia (“Pain and Glory”)
Luis Callejo (“Out in the Open”)
Eduard Fernández (“While at War”)
NEW ACTRESS
Pilar Gómez (“Adiós”)
Carmen Arrufat (“The Innocence”)
Benedicta Sánchez (“Fire Will Come”)
Ainhoa Santamaría (“While at War”)
NEW ACTOR
Nacho Sánchez (“Seventeen”)
Vicente Vergara (“The Endless Trench”)
Santi Prego (“While at War”)
Enric Auquer (“Eye for an Eye”)
ANIMATED FEATURE
“Buñuel in the Labyrinth of the Turtles” (Salvador Simó)
“Elcano & Magallanes: First Trip Around the World”
(Ángel Alonso)
“Klaus” (Sergio Pablos)
DOCUMENTARY
“Ara Malikian: una vida entre las cuerdas” (Nata Moreno)
“Aute retrato” (Gaizka Urresti)
“El cuadro e Historias de nuestro cine” (Ana Pérez-Lorente, Antonio
Resines)
EUROPEAN FILM
“Border” (Ali Abbasi, Sweden, Denmark)
“Les Misérables,” (Ladj Ly, France)
“Portrait of a Lady on Fire” (Céline Sciamma, France)
“Yesterday” (Danny Boyle, U.K.)
IBEROAMERICAN FILM
“Araña” (Andrés Wood, Chile)
“The Awakening of the Ants” (Antonella Sudasassi, Costa
Rica)
“Heroic Losers” (Sebastián Borensztein, Argentina)
“Monos” (Alejandro Landes, Colombia)
CINEMATOGRAPHY
José Luis Alcaine (“Pain and Glory”)
Javi Agirre Erauso (“The Endless Trench”)
Mauro Herce (“Fire Will Come”)
Álex Catalán (“While at War”)
PRODUCTION DESIGN
Toni Novella (“Pain and Glory”)
Manolo Limón (“Out in the Open”)
Ander Sistiaga (“The Endless Trench”)
Carla Pérez de Albéniz (“While at War”)
ORIGINAL MUSIC
Arturo Cardelús (“Buñuel in the Labyrinth of the Turtles”)
Alberto Iglesias (“Pain and Glory”)
Pascal Gaigne (“The Endless Trench”)
Alejandro Amenábar (“While at War”)
ORIGINAL SONG
Intemperie by Javier Ruibal (“Out in the Open”)
Invisible by Caroline Pennell,Jussi Ilmari Karvinen
(Jussifer),Justin Tranter (“Klaus”)
Allí en la arena by Toni M. Mir (“The Innocence”)
Nana de las dos lunas by Sergio de la Puente (“La noche de
las dos lunas”)
EDITING
Teresa Font (“Pain and Glory”)
Laurent Dufreche, Raúl López (“The Endless Trench”)
Carolina Martínez Urbina (“While at War”)
Alberto del Campo (“Mother”)
SOUND
Sergio Bürmann, Pelayo Gutiérrez, Marc Orts (“Pain and
Glory”)
Iñaki Díez, Alazne Ameztoy, Xanti Salvador, Nacho
Royo-Villanova )“The Endless Trench”)
Aitor Berenguer, Gabriel Gutiérrez (“While at War”)
David Machado, Gabriel Gutiérrez, Yasmina Praderas (“Eye for
an Eye”)
ART DIRECTION
Antxón Gómez (“Pain and Glory”)
Pepe Domínguez (“The Endless Trench”)
Juan Pedro de Gaspar (“While at War”)
Mikel Serrano (“Advantages of Traveling by Train”)
COSTUME DESIGN
Paola Torres (“Pain and Glory”)
Lourdes Fuentes, Saioa Lara (“The Endless Trench”)
Sonia Grande (“While at War”)
Alberto Valcárcel (“Paradise Hills”)
HAIR AND MAKEUP
Ana Lozano, Sergio Pérez Berbel, Montse Ribé (“Pain and
Glory”)
Yolanda Piña, Félix Terrero, Nacho Díaz (“The Endless
Trench”)
Ana López-Puigcerver, Belén López-Puigcerver, Nacho Díaz
(“While at War”)
Karmele Soler, Olga Cruz (“Advantages of Traveling by
Train”)
SPECIAL EFFECTS
Mario Campoy, Iñaki Madariaga (“The Platform”)
Jon Serrano, David Heras (“The Endless Trench”)
Raúl Romanillos, Juanma Nogales (“While at War”)
Juan Ramón Molina, Félix Bergés (“Perdiendo el Este”)
FICTION SHORT
“El nadador” (Pablo Barce)
“Foreigner” (Carlos Violadé Guerrero)
“Maras” (Salvador Calvo)
Suc de Síndria (Irene Moray)
Xiao Xian (Jiajie Yu)
DOCUMENTARY SHORT
“2001 Sparks in the Dark” (Pedro González Bermúdez)
“El infierno” (Raúl de la Fuente)
“The European Dream: Serbia” (Jaime Alekos)
“Our Life as Refugee Children in Europe” (Silvia Venegas)
ANIMATED SHORT
“El árbol de las almas perdidas,” (Laura Zamora Cabeza)
“Homomaquia” (David Fidalgo Omil)
“Madrid 2120” (José Luís Quirós, Paco Sáez)
“Muedra” (César Díaz Meléndez)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz