poniedziałek, 9 grudnia 2019

„Parasite” najlepszy wg krytyków z Los Angeles


[SEZON NAGRÓD 2019/2020] Swoje doroczne nagrody przyznali krytycy filmowi z Los Angeles. W ich ocenie najlepszy film roku to koreański „Parasite”. Film ten zdobył w sumie trzy nagrody, także za reżyserię i męską rolę drugoplanową.

Nagroda ta zwiększa szanse „Parasite” w rywalizacji o Oscara. Jest spora szansa, że film ten znajdzie się w gronie najlepszych produkcji roku, podobnie jak przed rokiem meksykańska „Roma”. Wydaje się niemal pewnym, że „Parasite” ma już w ręku Oscara za film międzynarodowy, a Joon Ho Bong zapewne znajdzie się w gronie najlepszych reżyserów nominowanych do Oscara. Krytycy z Los Angeles są tego pewni. Grupa ta lubi filmy zagraniczne i poza „Romą” tytułem najlepszej produkcji doceniała przed laty także „Miłość” czy „Przyczajony tygrys, ukryty smok”.

Drugim najlepszym filmem według krytyków z Los Angeles jest „Irlandczyk”, a skoro „Parasite” zdobył nagrodę w najważniejszej kategorii, to laur za film zagraniczny przypadł obrazowi Pedro Almodovara „Ból i blask”. Grający w nim Antonio Banderas zdobył nagrodę dla najlepszego aktora, a dość niespodziewanie wyróżnienie dla najlepszej aktorki otrzymała Mary Kay Place za „Diane”. Coraz bliżej swojej pierwszej nominacji do Oscara i zdobycia tej nagrody jest Jennifer Lopez, która została doceniona przez krytyków za świetną rolę drugoplanową w „Ślicznotkach”. Wśród pełnometrażowych animacji wygrał film Netfliksa „I Lost My Body” (także nagroda za muzykę), wyprzedzając „Toy Story 4”. Netflix okazał się najlepszy także wśród filmów dokumentalnych, a nagrodę krytyków zdobyła „Amerykańska fabryka”.

Noah Baumbach otrzymał za „Historię małżeńską” nagrodę za scenariusz. Za zdjęcia doceniono Claire Mathon, autorkę „Portret kobiety w ogniu” i „Atlantics”. Najlepszy montaż to „Apollo 11”, scenografia „Pewnego razu w… Hollywood”.

Pełna lista nagrodzonych (w oryginale):

Best Picture: “Parasite” (Runner-up: “The Irishman”)

Best Director: Bong Joon Ho, “Parasite” (Runner-up: Martin Scorsese, “The Irishman”)

Best Actress: Mary Kay Place, “Diane” (Runner-up: Lupita Nyong’o, “Us”)

Best Actor: Antonio Banderas, “Pain & Glory” (Runner-up: Adam Driver, “Marriage Story”)

Best Supporting Actor: Song Kang Ho, “Parasite” (Runner-up: Joe Pesci, “The Irishman”)

Best Supporting Actress: Jennifer Lopez, “Hustlers” (Runner-up: Zhao Shuzhen, “The Farewell”)

Best Animated Film: “I Lost My Body” (Runner-up: “Toy Story 4”)

Best Documentary: “American Factory” (Runner-up: “Apollo 11”)

Best Foreign Language Film: “Pain & Glory” (Runner-up: “Portrait of a Lady on Fire”)

Best Screenplay: Noah Baumbach, “Marriage Story” (Runner-up: Bong Joon Ho and Han Jin Won, “Parasite”)

Best Cinematography: Claire Mathon, “Portrait of a Lady on Fire,” “Atlantics” (Runner-up: Roger Deakins, “1917”)

Best Editing: Todd Douglas Miller, “Apollo 11” (Runner-up: Ronald Bronstein & Benny Safdie, “Uncut Gems”)

Best Music/Score: Dan Levy, “I Lost My Body” (Runner-up: Thomas Newman, “1917”)

Best Production Design: Barbara Ling, “Once Upon a Time in Hollywood” (Runner-up: Ha Jun Lee, “Parasite”)

New Generation Prize: Joe Talbot, Jimmie Fails and Jonathan Majors, “The Last Black Man in San Francisco”

Douglas Edwards Experimental Film Award: “The Giverny Document,” Ja’Tovia Gary

Career Achievement: Elaine May

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz