Kolejny odpływ subskrybentów platformy Disney+, choć oficjalnie oczywiście wszystko jest ok. Disney niestety musi przekazywać informacje akcjonariuszom i stąd napływają dane o liczbach, które zapewne nie cieszą tej korporacji.
Trzeci kwartał z rzędu liczba subskrybentów Disney+ spada. Jak ogłosił Disney w sprawozdaniu platforma straciła w III kwartale ponad 10 mln użytkowników. Od 12 miesięcy utrzymuje się więc tendencja spadkowa i od września 2022 roku Disney+ stracił już 18 mln użytkowników, w tym 1 procent w Ameryce Północnej. To oznacza, że mają o jakieś 100 mln mniej użytkowników od Netfliksa.
Disney ma wciąż znaczący deficyt (512 mln dolarów straty operacyjnej w III kwartale) i zapewne także z tego powodu podnosi ceny Disney+. Od 12 października Disney Premium będzie kosztował w USA 13,99 dolarów za miesiąc (do tej pory 10,99).
W Europie, w tym w Polsce ceny Disney+ dla nowych użytkowników zdrożeją od 1 listopada, a dla dotychczasowych użytkowników od 6 grudnia (taki prezent na Mikołajki). Disney+ będzie kosztował 37,99 zł miesięcznie lub 379,90 zł rocznie.
Ale zmian wkrótce będzie więcej. Disney zamierza wprowadzić pakiet Disney+ z reklamami od 1 listopada w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Norwegii, Szwecji i Danii. Na razie nie ma planów wprowadzenia takiego pakietu w Polsce. Disney zamierza także wprowadzić ograniczenia dzielenia kontami w 2024 roku. [źródło grupa Disney Plus Polska na Facebooku]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz