czwartek, 15 października 2015

Konkurs Filmów Polskich na Camerimage 2015


Organizatorzy 23. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage ogłosili listę tytułów, które powalczą o nagrodę w Konkursie Filmów Polskich. Są tutaj 3 debiuty na 7 zakwalifikowanych tytułów.

W Konkursie Filmów Polskich wystartują:

Chemia
Reżyseria: Bartosz Prokopowicz
Zdjęcia: Jeremiasz Prokopowicz

Demon
Reżyseria: Marcin Wrona
Zdjęcia: Paweł Flis

Hiszpanka
Reżyseria: Łukasz Barczyk
Zdjęcia: Karina Kleszczewska

Intruz
Reżyseria: Magnus von Horn
Zdjęcia: Łukasz Żal

Karbala
Reżyseria: Krzysztof Łukaszewicz
Zdjęcia: Arkadiusz Tomiak

Letnie przesilenie
Reżyseria: Michał Rogalski
Zdjęcia: Jerzy Zieliński

Noc Walpurgi
Reżyseria: Marcin Bortkiewicz
Zdjęcia: Andrzej Wojciechowski

***

Bardzo fajny zestaw nazwisk i ciekawych tytułów. Mój faworyt to oczywiście "Demon", nad wizualną stroną którego rozpisywałem w czasie i po festiwalu w Gdyni. Jury tamtej imprezy doceniło pracę Jerzego Zielińskiego do filmu "Letnie przesilenie" i była to dla mnie niespodzianka. Ocena przez jury na Camerimage będzie przeze mnie wypatrywana ze znacznie większym zainteresowaniem. Także z powodu innych operatorów biorących udział w tych zmaganiach. Obok Jerzego Zielińskiego i Pawła Flisa autora "Demona" są też: pełne przepychu i intymności zdjęcia Kariny Kleszczewskiej do "Hiszpanki", chłodne i przygnębiające zdjęcia Łukasza Żala do "Intruza", wybuchowe ujęcia Arkadiusza Tomiaka do "Karbali", czarno-białe zamknięte w przestrzeni prace Andrzeja Wojciechowskiego do "Nocy Walpurgi" oraz skupione na aktorach zdjęcia Jeremiasza Prokopowicza do "Chemii". Przyznać muszę, że zestaw operatorskich filmów jest bardzo ciekawy.

Jeżeli brakuje mi tutaj jakiegoś tytułu to są to: "Córki Dancingu" ze zdjęciami Jakuba Kijowskiego, "Czerwony pająk" ze zdjęciami Marcina Koszałki (uczciwe napiszę, że nie widziałem, ale jednak w ciemno obstawiam, że to będzie sztuka), "Body/Ciało" Michała Englerta, "Disco Polo" ze zdjęciami Tomasza Naumiuka oraz "Baby Bump" ze zdjęciami Adama Palenty. Być może któryś z tych filmów trafi do Konkursu Głównego i dlatego nie ma go tutaj. Nie brakuje mi zaś zdecydowanie "11 minut", bo zdjęcia mnie nie ruszyły, a całość filmu robi umiejętny montaż.

Festiwal Camerimage odbędzie się w Bydgoszczy w dniach 14-21 listopada. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz