środa, 18 października 2023

Ridley Scott zachwycony nowym „Obcym”

Latem na Węgrzech zakończyły się zdjęcia do filmu „Alien: Romulus” w reżyserii Fede Alvareza. Po dwóch nieudanych poprzednich „Obcych”, Ridley Scott oddał film w ręce innego twórcy. Twórca „Nostromo” wystawił „Romulusowi” bardzo wysoką ocenę, ale z ostateczną opinią poczekam na seans. „Egzorcysta: Wyznawca” też miał się udać…

Niewiele wiadomo na temat powstającego filmu, ale wiele wskazuje na to, że będzie to powrót do klasycznego stylu „Nostromo”. I to chyba się spodobało Ridleyowi Scottowi. Według informacji zamieszczonych w sieci, Fede Alvarez wysłał do Scotta wczesną wersję reżyserską swojego „Obcego”. Ridley Scott nie boi się mocnych ocen i jest surowym krytykiem, Alvarez o tym wiedział, ale wysłał swój film do twórcy pierwszego „Obcego”. Okazało się, że „Romulus” spodobał się Scottowi.

Jak mówi sam Fede Alvarez: Tydzień temu skończyłem wersję reżyserską i musiałem przejść przez niesamowicie napięty proces wysyłania filmu do Ridleya. Chciałem, żeby zobaczył to przed kimkolwiek. I wszyscy podnieśli mnie na duchu, że Ridley jest naprawdę twardy. Jest naprawdę twardy, zwłaszcza jeśli ma to coś wspólnego z jego filmami. Był naprawdę surowy przy „Blade Runnerze”, który uważałem za arcydzieło. Nawet jeśli miałby powiedzieć: „zniszczyłeś moje dziedzictwo”, chciałam stanąć przed nim i spojrzeć mu w oczy. Pojechałem tam. Widzę jego menadżerów, którzy nie mogli tego zobaczyć przy nim, bo on chciał to obejrzeć sam. Bo to był „Obcy”. To było dla niego bardzo ważne. Nie chciał mieć nikogo w pokoju. To sprawia, że ​​jestem jeszcze bardziej przerażony podczas czekania. A potem wchodzi do pokoju i rzeczywiście mówi: „Fede, co mogę powiedzieć?. To jest kurewsko świetne”.

Saga „Obcy”, która rozpoczęła się w 1979 roku filmem Ridleya Scotta z Sigourney Weaver w roli głównej, doczekała się na przestrzeni lat wielu sequeli. Álvarez, najbardziej znany ze znakomitego „Don't Breathe” i remake’u „Martwego zła”, spróbuje pójść w ślady Ridleya Scotta, Jamesa Camerona, Davida Finchera i Jean-Pierre’a Jeuneta.

Choć założenia filmu trzymane są w tajemnicy, studio ujawniło, że film będzie opowiadał o „grupie młodych ludzi z odległego świata, którzy stają w obliczu najbardziej przerażającej formy życia we wszechświecie”.

„Obcy: Romulus” trafi do kin 16 sierpnia 2024 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz