poniedziałek, 23 października 2023

Rozszerzona „Australia” w Polsce w listopadzie

I już oficjalnie wiadomo, że „Australia” w formie sześcioodcinkowego miniserialu pojawi się na polskim Disney+ w dniu 26 listopada. Ta małoekranowa produkcja zbudowana z odrzuconych wcześniej materiałów do filmu Baza Luhrmanna nosi tytuł „Faraway Downs”. Mi podobał się kinowy film w bardzo klasycznym i Hollywoodzkim stylu, takie australijskie „Przeminęło z wiatrem”.

Bohaterką rozgrywającej się u progu II wojny światowej historii opowiedzianej w filmie "Australia" jest angielska arystokratka Sarah Ashley (w tej roli Nicole Kidman). Dziedziczy ona wspaniałą, ale chylącą się ku upadkowi farmę w Australii. W walce o utrzymanie gospodarstwa pomaga jej doświadczony hodowca bydła, w którego wciela się Hugh Jackman. W pozostałych rolach wystąpili Bryan Brown, Brandon Walters oraz Ben Mendelsohn.

Film "Australia" trwał 165 minut, ale i tak nie zmieściło się w nim wiele nakręconych scen. Dlatego teraz Baz Luhrmann postanowił stworzyć sześcioodcinkowy serial przygotowany na podstawie materiałów, które się w nim nie znalazły.

O procesie powstawania "Faraway Downs" reżyser opowiedział portalowi "Variety". "Do nowego spojrzenia na mój film 'Australia' zainspirował mnie sposób, w jaki streamingi ożywiły epizodyczne opowiadanie historii. Mając do dyspozycji ponad 600 tysięcy metrów taśmy filmowej z oryginalnego filmu, mój zespół i ja byliśmy w stanie na nowo powrócić do głównych tematów tego utworu” – mówił Luhrmann.

W sieci znaleźć można już polską wersję zwiastuna tego serialu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz