niedziela, 3 września 2023

Carlo Chatrian odchodzi z Berlinale

Po zakończeniu najbliższej edycji festiwalu w Berlinie, ze swojego stanowiska dyrektora artystycznego odejdzie Carlo Chatrian.

Carlo Chatrian odchodzi ze stanowiska dyrektora artystycznego festiwalu w Berlinie po najbliższej edycji festiwalu w Berlnie, gdy wygaśnie jego kontrakt. Stanowisko dyrektor wykonawczej festiwalu opuszcza też Mariëtte Rissenbeek.

Oczekiwano, że Chatrian pozostanie na stanowisku po 2024 r., ale w czwartek nadzorujący festiwal Kulturveranstaltungen des Bundes w Berlinie (KBB) ogłosił, że odchodzi od modelu dyrektora wykonawczego i dyrektora artystycznego i powróci do posiadania jednego dyrektora.

W wydanym w czwartek oświadczeniu niemiecka minister kultury i mediów Claudia Roth stwierdziła: „Dyskusje, które prowadziliśmy w ostatnich miesiącach na różnych szczeblach z wieloma osobami, które pracują przy Berlinale, z nim lub dla Berlinale, doprowadziły nas do powszechnego przekonania, że największy na świecie festiwal dla publiczności powinien po raz kolejny być prowadzony i reprezentowany przez jedną osobę”.

W sobotę w rozmowie z „Variety” Chatrian dał jasno do zrozumienia, że ​​decyzja ministerstwa kultury z zeszłego tygodnia była całkowitym zaskoczeniem. „W marcu spotkałem się z [Roth], podczas którego zgodziliśmy się przedłużyć mój kontrakt jako dyrektora artystycznego. Do ustalenia pozostawała jeszcze struktura przywództwa. Zawsze mówiłem, że nie przeszkadzają mi inne formy rządzenia, o ile zachowana jest moja swoboda w komponowaniu programu. Publiczne ogłoszenie z 31 sierpnia uświadomiło mi całkowicie, że nie ma już warunków, abym mógł kontynuować pracę na stanowisku dyrektora artystycznego po marcu 2024 r.”.

W osobistym oświadczeniu opublikowanym w sobotę na stronie festiwalu Chatrian napisał: „Przez ostatnie cztery lata na Berlinale miałem szczęście pracować z niezwykłymi ludźmi, tak samo jak ja zakochanymi w filmach, którzy są całkowicie oddani filmomm rewitalizując jeden z największych festiwali filmowych na świecie. Razem pomogliśmy tak wielu talentom i wspaniałym historiom dotrzeć do świata. Jestem wdzięczny wszystkim ludziom, którzy mnie wspierali i wierzyli we mnie.”

Rissenbeek i Chatrian zostali powołani na swoje stanowiska w czerwcu 2018 r. i poprowadzili swoją pierwszą edycję w 2020 r., po zakończeniu kadencji Dietera Kosslicka na stanowisku dyrektora festiwalu.

Tegoroczna edycja zgromadziła około 20 000 akredytowanych profesjonalistów ze 132 krajów, w tym 2800 przedstawicieli mediów. Łącznie sprzedano publiczności 320 000 biletów.

74. Festiwal Filmowy w Berlinie odbędzie się w dniach 15–25 lutego 2024 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz