niedziela, 26 listopada 2023

„Miasteczko Halloween” bezpieczne. Stop sequel

Tim Burton kończy prace nad „Sokiem z żuka 2” i premiera zapowiadana jest na wrzesień 2024 roku. Z okazji 30. rocznicy premiery sporo się mówi o nakręceniu kolejnego filmu w świecie „Miasteczka Halloween”. Tim Burton jasno stawia sprawę, a ja odetchnąłem z ulgą.

„Miasteczko Halloween” to klasyka kina, jedna z najlepszych animacji w historii, wyprodukowany przez Tima Burtona, choć nie jest przez niego wyreżyserowany. Film legenda, bardzo lubiany przez widzów i zdobywających kolejnych fanów. Wielu z nich chciałoby zapewne zobaczyć kolejne przygody Jacka, ale czy warto w ogóle sięgać po tę legendę?

Tim Burton mówi wprost, nie będzie kontynuacji ani remake’u „Miasteczka Halloween”. „Dla mnie ten film jest bardzo ważny” – powiedział Burton. „Robiłem sequele, robiłem inne rzeczy, robiłem restarty, robiłem całe to gówno, prawda? Nie chcę, żeby coś takiego przydarzyło się [„Miasteczku]. To miłe, że ludzie są może zainteresowani [innym], ale ja nie. Czuję się jak ten stary facet, który jest właścicielem małej działki i nie chce jej sprzedać wielkiej elektrowni, która chce zabrać moją ziemię” - dodał.

I zgadza się, bo wielu obserwatorów komentuje sprawę w ten sam sposób. To pocieszające, że w czasach całej tej sequelozy jest twórca, który nie jest zainteresowany nakręceniem kolejnej części swojego filmu.

Tylko, czy Tim Burton oprze się „ofertom nie do odrzucenia”? Czasami pojawiają się propozycje z wielkimi pieniędzmi i wtedy… Czas pokaże. Dziś cieszę się, że „Miasteczko Halloween” nie doczeka się sequela/prequela czy innego uela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz