środa, 29 listopada 2023

Program kina Zamek w Szczecinie – grudzień 2023

W grudniu w kinie Zamek w Szczecinie zaprezentujemy kilka ciekawych nowych filmów, w tym "Dziwne ścieżki życia", "Niedźwiedzie nie istnieją", "Apolonia, Apolonia" czy "Ile za sztukę?". Jednak największy nacisk kładziemy na świętowanie 60. Urodzin Kina Zamek.

KINO ZAMEK – GRUDZIEŃ 2023

 

DZIWNE ŚCIEŻKI ŻYCIA (Strange Way of Life / Extraña forma de vida)

1 grudnia (piątek), godz. 16:45

3 grudnia (niedziela), godz. 16:00, 19:15

5 grudnia (wtorek), godz. 17:30

6 grudnia (środa), godz. 19:00

7 grudnia (czwartek), godz. 18:30    

western, Hiszpania/Francja 2023 (61 min)

Reżyseria Pedro Almodovar

Obsada: Ethan Hawke, Pedro Pascal

Dziwne ścieżki życia, o których mowa w tytule, nawiązuje do słynnego fado Amalii Rodrigues, którego tekst sugeruje, że nie ma dziwniejszej egzystencji niż ta, którą można przeżyć, odwracając się plecami do własnych pragnień. - Pedro Almodóvar

Silva (Pedro Pascal) jedzie konno przez pustynię, by odwiedzić szeryfa Jake'a (Ethan Hawke). Dwadzieścia pięć lat wcześniej mężczyźni, pracowali razem jako najemni strzelcy. Pretekstem Silvy do odwiedzin jest powspominanie starych czasów. Po wspólnie spędzonej nocy Jake zdaje sobie jednak sprawę, że Silva wcale nie przyjechał wspominać starej znajomości. To zupełnie inny powód…

Pedro Almodovar to najbardziej uznany na świecie hiszpański filmowiec od czasów Luisa Buñuela i podwójny zdobywca Oscara. W głównych rolach w „Dziwnych ścieżkach życia” wystąpili - zawsze wzbudzający entuzjazm publiczności Ethan Hawke oraz Pedro Pascal, obecnie najgorętsze nazwisko w branży. Za filmową garderobę, która zawsze jest jednym z najważniejszych elementów w filmach Almodovara, odpowiada dom mody Saint Laurent, który debiutuje jako producent filmowy.

Film „Dziwne ścieżki życia” trwa 31 minut. Do filmu dołączony będzie ekskluzywny wywiad z Pedro Almodvarem prowadzony przez Annę Bogutskaya.

 

NIEDŹWIEDZIE NIE ISTNIEJĄ (No Bears / Khers nist) – PREMIERA

1 grudnia (piątek), godz. 18:00

3 grudnia (niedziela), godz. 17:15

5 grudnia (wtorek), godz. 19:00

6 grudnia (środa), godz. 17:00

dramat, Iran 2022 (106 min)

Reżyseria Jafar Panahi

Obsada: Jafar Panahi, Naser Hashemi, Vahid Mobasheri, Bakhtiyar Panjeei

Niezmordowany Jafar Panahi nie traci werwy i kontynuuje partyzancką walkę z irańskim reżimem. Poruszając się po dobrze sobie znanym pograniczu fikcji i dokumentu, nie oszczędza również własnego środowiska, a nawet samego siebie. W swoim najnowszym filmie pokazuje, jak nadzoruje realizację nowego projektu – jest jednak odseparowany od ekipy i kontaktuje się z nią jedynie za pomocą internetu (na reżyserze wciąż ciąży formalny zakaz wykonywania zawodu). Panahi stara się robić dobrą minę do złej gry i znosić niewygody, wierząc, że z dala od Teheranu zdoła schronić się przed czujnym okiem władzy. Życzeniowe myślenie artysty nie wytrzymuje jednak konfrontacji z rzeczywistością, a atmosfera wokół jego zaangażowanego politycznie melodramatu staje się coraz bardziej napięta. Na domiar złego niepokój udziela się także mieszkańcom goszczącej reżysera wioski. Jego bezpośrednie źródło stanowią tytułowe niedźwiedzie, ale dużo bardziej niebezpieczne wydają się światopoglądowe spory, w które zostaje wciągnięty także reżyser. Jafar Panahi stawia nas przed pytaniem, czy fikcja wciąż jeszcze może pomóc w oswojeniu coraz bardziej przerażającej rzeczywistości?

 

APOLONIA, APOLONIA – POKAZY SPECJALNE

1 grudnia (piątek), godz. 20:00

7 grudnia (czwartek), godz. 19:45

dokumentalny, Dania, Polska, Francja 2022 (116 min)

Reżyseria Lea Glob

„Apolonia, Apolonia” otrzymała nominację do Europejskich Nagród Filmowych, a kino Zamek na kilka dni przed galą wręczenia tych prestiżowych wyróżnień, zaprasza na dodatkowe pokazy tego znakomitego filmu dokumentalnego.

Duńska reżyserka Lea Glob spotkała po raz pierwszy Apolonię Sokol w 2009 roku. Artystka wyrosła z undergroundowej sceny teatralnej w Paryżu, prowadząc życie charakterystyczne dla tamtejszej bohemy, równocześnie starając się przebić w świecie sztuki. Na przestrzeni kolejnych lat reżyserka powracała co jakiś czas do kontaktu z bohaterką, budując z nią niezwykłą więź. Apolonia przez długi czas starała się odnieść sukces jako malarka, chociaż to zadanie okazało się niezwykle trudne. Musiała zmierzyć się między innymi z nierównym traktowaniem kobiet i mężczyzn, co dotknęło także Oksanę Shachko, jedną z założycielek feministycznej grupy Femen, z którą Apolonia przyjaźniła się i mieszkała przez kilka lat. Czy w końcu bohaterka zdobędzie zasłużone uznanie?

„Apolonia, Apolonia” to jeden z najbardziej docenianych polskich filmów dokumentalnych ostatnich miesięcy, laureat najważniejszych nagród kina dokumentu w ostatnich 12 miesiącach (m.in. Grand Prix IDFA 2022 i MDAG 2023), niedawno nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej. 9 grudnia 2023 roku dowiemy się, czy film zdobędzie tę znaczącą nagrodę, podsumowującą rok w europejskim kinie. 21 grudnia dowiemy się także, czy film Lei Glob znajdzie się na skróconej liście pełnometrażowych dokumentów kandydujących do Oscara 2024.

„Apolonia, Apolonia” została dofinansowana przez Zachodniopomorski Fundusz Filmowy Pomerania Film.

 

SKĄD DOKĄD

3 grudnia (niedziela), godz. 14:00

dokumentalny, Polska/Ukraina/Polska/Francja 2023 (85 min)

Reżyseria Maciek Hamela

Początek inwazji Rosji na Ukrainę. Ludzie zawieszeni w czasie i przestrzeni, w obliczu niepewnego tu i teraz, decydują się na porzucenie tego, co mają najcenniejsze i wsiadają bez zastanowienia do zakurzonego vana na obcych rejestracjach. Samochód przemierza tysiące kilometrów, pełniąc rozmaite funkcje: poczekalni, szpitala, schronu, a przede wszystkim przestrzeni do zwierzeń i wyznań, którymi w sposób naturalny zaczynają dzielić się współtowarzysze podróży z przypadku.

„Skąd dokąd” to portret zbiorowy złożony z doświadczeń ludzi, którzy mają jeden cel: znaleźć bezpieczne schronienie. W vanie, ich tymczasowym azylu, zniesione są różnice płci, wieku, koloru skóry, sprawności fizycznej, pochodzenia, tożsamości, poglądów czy wiary. W języku ukraińskim „skąd” (zvidky) i „dokąd” (kudy), to też rutynowe pytania zadawane podczas próby przebicia się przez liczne punkty kontrolne, rozmieszczone na terenie Ukrainy.

Na jednym z międzynarodowych festiwali, film zdobył już kwalifikację Oscarową, która umożliwia mu ubieganie się o nominację do Oscara 2024 w kategorii poświęconej pełnometrażowym dokumentom. Jako jedyny film dokumentalny z Polski, „Skąd dokąd” został zaprezentowany na festiwalu w Toronto.

 

ILE ZA SZTUKĘ? – POKAZY SPECJALNE

6 grudnia (środa), godz. 20:15

7 grudnia (czwartek), godz. 17:00

dokumentalny, Polska 2023 (80 min)

Reżyseria Andrzej Miękus

Film jest spojrzeniem na polski rynek sztuki, który wraz z transformacją ustrojową przemienił się z marginalnego i przaśnego kuriozum w nowoczesną, profesjonalną maszynę. „Ile za sztukę?” zachwycił widzów Millennium Docs Against Gravity i Ińskiego Lata Filmowego. Film nie trafi do regularnej dystrybucji i jego kinowe seanse to bardzo wyjątkowa okazja, aby spojrzeć na tę dziedzinę sztuki.

Sztuka, aukcje, ogromne wyceny poszczególnych dzieł, enigmatyczny rynek. Niedostępność świata sztuki i jej niezrozumiałe dla wielu mechanizmy biznesowe od zawsze działają na wyobraźnię. Jednak niesamowity wzrost zainteresowania kupnem dzieł w sztuki w Polsce w ostatnich kilku latach spowodował, że kurtyna mistycyzmu musi powoli opadać. Film jest spojrzeniem na polski rynek sztuki, który wraz z transformacją ustrojową przemienił się z marginalnego i przaśnego kuriozum w nowoczesną, profesjonalną maszynę, otwierającą niektórym artystom najmłodszego pokolenia wrota sukcesu niedostępne dla ich poprzedników.

 

60. URODZINY KINA ZAMEK W SZCZECINIE. CZĘŚĆ 1  - KLASYKA KINA (8-21 grudnia 2023)

 

PASAŻERKA

8 grudnia (piątek), godz. 17:30

dramat, Polska 1963 (62 min)

Reżyseria Andrzej Munk

Obsada: Aleksandra Śląska, Anna Ciepielewska

Opis: W tłumie turystów zapełniających pokład transatlantyckiego statku znajduje się niemieckie małżeństwo, Walter i Liza. Oboje niewiele wiedzą o swej przeszłości, ale tworzą harmonijny związek. W jednym z portów, do których zawijają podczas rejsu, na statek wsiada kobieta, która przypomina Lizie kogoś, kogo poznała przed laty, służąc w kobiecych formacjach SS w Oświęcimiu. Falą wspomnień wraca do Lizy obozowa przeszłość, a wraz z nią pamięć o jednej z więźniarek, na której Liza wypróbowywała esesmańskie metody "wychowawcze". Ale Marta, bo tak nazywała się więźniarka, nie dała się złamać. Wydawało się, że zginęła...

 

RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE

8 grudnia (piątek), godz. 19:00

dramat/kostiumowy, Polska 1964 (175 min)

Reżyseria Wojciech Jerzy Has

Obsada: Zbigniew Cybulski, Iga Cembrzyńska, Elżbieta Czyżewska, Gustaw Holoubek

Opis: Stylowa komedia kostiumowa, awanturniczy film "płaszcza i szpady", fantastyczna baśń z duchami, wisielcami, opętanymi księżniczkami - tak określano ten niezwykły film. Jego literackim pierwowzorem jest powieść osiemnastowiecznego poety, uczonego, filozofa, żołnierza, podróżnika i fantasty Jana Potockiego. Młody kapitan gwardii króla Hiszpanii, Alfons van Worden, podróżuje samotnie przez dzikie góry Sierra Morena. W czasie noclegu w ponurej gospodzie poznaje dwie mauretańskie księżniczki, które oznajmiają mu, że jako potomek potężnego rodu Gomelezów wybrany został do wielkich zadań. Przedtem musi jednak dowieść swej odwagi, prawości i honoru. Alfons staje się ośrodkiem niesamowitych wydarzeń, dręczą go opętani, wisielcy, prześladuje inkwizycja. W końcu trafia na zamek tajemniczego Kabalisty i przez wiele dni wysłuchuje jego dziwnych, wieloznacznych opowieści o jeszcze dziwniejszych zdarzeniach tego świata.

 

POWIĘKSZENIE (Blow-Up)

10 grudnia (niedziela), godz. 17:00

dramat, Wielka Brytania/Włochy/USA 1966 (111 min)

Reżyseria Michelangelo Antonioni

Obsada: David Hemmings, Vanessa Redgrave, Sarah Miles

Opis: „Powiększenie” było pierwszym filmem Antonioniego zrealizowanym i rozgrywającym się poza rodzinnym krajem włoskiego reżysera. Akcja utworu toczy się w Londynie, który stał się wówczas stolicą młodzieżowej mody i kultury oraz znakiem zmieniającej się obyczajowości. Bohaterem jest fotografik Thomas (David Hemmings). Tym samym znajdujemy się na ekranie jakby w środku owego „młodego miasta” i obcujemy z bohaterem, którego profesja jest zarazem symbolem opisywanej rzeczywistości, jak i przedmiotem powszechnych marzeń i pożądań. Fabuła jest bardziej dynamiczna niż w poprzednich filmach reżysera, opiera się na elementach dramaturgii zdarzeń i kina sensacyjnego. Na początku śledzimy Thomasa zarówno usiłującego podpatrywać ludzkie życie, jak i przeprowadzającego sesje zdjęciowe z modelkami. Potem obserwujemy go fotografującego z ukrycia parę zakochanych w parku. Przeciwko temu z dziwnym niepokojem i nazbyt gwałtownie reaguje sfotografowana dziewczyna (Vanessa Redgrave). Zaintrygowany bohater wywołuje w pracowni naświetlony film, dokonuje powiększeń i na ich podstawie przeprowadza swoiste śledztwo dokonując zdumiewającego odkrycia.

 

BONNIE I CLYDE

10 grudnia (niedziela), godz. 19:15

dramat/gangsterski, USA 1967 (111 min)

Reżyseria Arthur Penn

Obsada: Warren Beatty, Faye Dunaway, Michael J. Pollard, Gene Hackman

Opis: Fabuła filmu została oparta na prawdziwych wydarzeniach. Zmieniający paradygmaty klasyk amerykańskiego kina, którego siła rażenia nadal odbija się w filmach sensacyjnych, dziesiątki lat po premierze. Bonnie Parker (Dunaway) jest kelnerką w małym miasteczku. Poznaje Clyde'a Barrowa (Beatty), drobnego przestępcę, tuż po jego wyjściu z więzienia. Wspólnie ruszają w podróż przez pogrążone w kryzysie Południe Stanów Zjednoczonych. Clyde Barrow i Bonnie Parker napadają na banki, zabijają i budzą sympatię — nigdy nie okradają słabych i biednych. Znaczona coraz bardziej krwawo brawurowa droga pary kochanków może mieć tylko jeden koniec. Romantyczny, wielopłaszczyznowy portret wyjętych spod prawa stworzył bezkompromisowy i niepokorny Arthur Penn.

 

MECHANICZNA POMARAŃCZA (A Clockwork Orange)

12 grudnia (wtorek), godz. 18:00

fantastycznonaukowy, Wielka Brytania/USA 1971 (136 min)

Reżyseria Stanley Kubrick

Obsada: Malcolm McDowell, Patrick Magee, Michael Bates

Opis: Chuligan Alex doskonale się bawi kosztem innych: dokonuje rozbojów, gwałtów i kradzieży. Próba transformacji pozbawionego wszelkich zasad moralnych łobuza w porządnego obywatela poprzez brutalne pranie mózgu (nowatorską terapię) stała się osnową przerażającej wizji Kubricka zaczerpniętej z przełomowej powieści Anthony’ego Burgessa, osadzonej gdzieś w nieokreślonej przyszłości. Na ścieżkę dźwiękową filmu składają się m.in. utwory stworzone przez Wendy Carlos na syntezatorze Mooga i klasyki Beethovena. Nastrój osaczenia potęguje wyszukana scenografia utrzymana w duchu dekadenckiego pop-artu. Film wzbudzał ogromne kontrowersje od pierwszych pokazów. Moc oddziaływania filmu nie słabnie: do dziś Mechaniczna pomarańcza szokuje i pociąga jednocześnie.

 

TRZEBA ZABIĆ TĘ MIŁOŚĆ

13 grudnia (środa), godz. 18:00

dramat/kryminał, Polska 1972 (92 min)

Reżyseria: Janusz Morgenstern

Obsada: Jadwiga Jankowska-Cieślak, Andrzej Malec

Opis: Młodzi bohaterowie "Trzeba zabić tę miłość", wchodząc w dorosłe życie, zetknęli się od razu z jego brutalnością, z nieuczciwością osób dojrzałych. I akceptują bez sprzeciwu zastane układy obyczajowe. Po premierze filmu podkreślano, że jest to jeden z nielicznych polskich obrazów bez zbędnego moralizatorstwa i ubarwiania przedstawiających rzeczywistą sytuację młodych ludzi na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Początkowo miał nosić tytuł "Odliczanie czasu". "Gdzieś startują rakiety na Księżyc. Odlicza się - trzy, dwa, jeden, zero... W miłości istnieje też ten moment odliczania czasu w dół. Od najwyższego napięcia uczuciowego - do zera. Od uniesienia do obojętności. Od nadziei do rezygnacji. Zero przy starcie w kosmos może być początkiem triumfu. Na zerze kończy się odliczanie miłości" - mówił scenarzysta Janusz Głowacki.

 

WEJŚCIE SMOKA (Enter the Dragon)

14 grudnia (czwartek), godz. 18:00

akcja, USA/Hongkong 1973 (102 min)

Reżyseria Robert Clouse

Obsada: Bruce Lee, John Saxon, Jim Kelly

Opis: Od czasu swojej przedwczesnej śmierci, Bruce Lee wciąż pozostaje niekwestionowanym mistrzem ekranowych sztuk walki. Jego ostatni film, mistrzowskie Wejście smoka, zwycięsko opiera się próbie czasu i do dziś jest uznawane za najlepszy film o wschodnich sztukach walki w historii kina. W tym kasowym hicie Lee jedzie na prywatną wyspę wojskowego gubernatora Hana, którego Akademia Wschodnich Sztuk Walk jest przykrywką dla przemytu opium i nielegalnej prostytucji. Aby pomścić śmierć siostry, Lee infiltruje siedzibę i uczestników brutalnego turnieju organizowanego przez Hana. Jeden z najpopularniejszych filmów w historii polskich kin.

 

SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ

15 grudnia (piątek), godz. 18:00

dramat, Polska 1973 (124 min)

Reżyseria Wojciech Jerzy Has

Obsada: Jan Nowicki, Tadeusz Kondrat, Irena Orska

Opis: Poetycka refleksja na temat przemijania oraz nieuchronności i nieodwracalności śmierci ukazana poprzez historię człowieka, który odwiedzając sanatorium, gdzie przebywał jego zmarły ojciec, przenosi się w tajemniczy, surrealistyczny "świat (metaforycznej) wyobraźni". Józef przyjeżdża do sanatorium doktora Gotarda, gdzie przebywa jego ojciec, zmarły wprawdzie przed laty, lecz tu przeniesiony w inny wymiar czasu i znów żyjący... Józef zaczyna przeżywać powtórnie to, co już przeżył. Dom rodzinny, małe żydowskie miasteczko, ojca, z którym nie mógł znaleźć kontaktu, dziecięce marzenia, przedziwny ogród Bianki, niezwykłej księżniczki, która odrzuciła jego miłość i odeszła z jego przyjacielem Rudolfem... Kiedy wraca jeszcze raz do miasteczka dzieciństwa, zastaje ten świat już rozpadający się, zniszczony. Rynek pokryły nagrobki. Józef usiłuje przywrócić tamten świat, tamto życie, lecz jest to już niemożliwe.

 

WODZIREJ

16 grudnia (sobota), godz. 17:00

dramat, Polska 1977 (104 min)

Reżyseria Feliks Falk

Obsada: Jerzy Stuhr, Sława Kwaśniewska, Wiktor Sadecki

Opis: Lutek Danielak jest pracownikiem wojewódzkiego oddziału "Estrady". Szósty czy siódmy w hierarchii wodzirejów-konferansjerów prowadzi imprezy dla dzieci i rencistów. Kiedy dowiaduje się, że z okazji otwarcia hotelu "Lux" ma odbyć się wielki bal, postanawia walczyć o jego prowadzenie. Impreza ta może być bowiem przełomowa w jego karierze. Lutek wie, że jest dobry w tym co robi, ale zdaje sobie sprawę, że konkurencja jest bardzo silna. Sikora, Majer, Lasota, Myśliwiec także traktują to jako swoją wielką szansę. Danielak ma tylko jeden atut - jest nowy. Pomoc obiecuje mu - w ramach hasła "stawiamy na młodych" - dyrektor wydziału kultury. Jednak Lutek na wszelki wypadek postanawia wyeliminować rywali.

 

GORĄCZKA

16 grudnia (sobota), godz. 19:00

dramat, Polska 1980 (116 min)

Reżyseria Agnieszka Holland

Obsada: Barbara Grabowska, Adam Ferency, Bogusław Linda

Opis: "Film, wobec którego nie można pozostać obojętnym" - tak podsumował dzieło Agnieszki Holland jeden z krytyków. Wtórowali mu inni, dodając że, "Gorączka" to najdojrzalszy film w dorobku reżyserki. Opinii tej nie podważyły nawet późniejsze światowe sukcesy "Europy, Europy" czy "Tajemniczego ogrodu". Zrealizowana w przededniu solidarnościowej rewolucji "Gorączka" jest adaptacją powieści Andrzeja Struga pt. "Dzieje jednego pocisku". Strug napisał ją świeżo po klęsce rewolucji 1905 roku, w którą - jako aktywista PPS - był mocno zaangażowany. Jego powieść to zapis przygotowań do zamachu na carskiego generała, a tytułowy pocisk jest pretekstem fabularnym do ukazania losów różnych ludzi, związanych z Organizacją Bojową PPS. Wyprodukowana w tajnej pracowni chemicznej bomba miast unicestwić wroga przynosi śmierć lub nieszczęście jej kolejnym posiadaczom.

 

PRZYPADEK

17 grudnia (niedziela), godz. 19:00

dramat, Polska 1981/1987 (118 min)

Reżyseria Krzysztof Kieślowski

Obsada: Bogusław Linda, Tadeusz Łomnicki, Zbigniew Zapasiewicz

Opis: Realizując w 1979 r. "Amatora" Krzysztof Kieślowski zaznaczył swoje związki z kinem moralnego niepokoju - nurtem dominującym w polskiej kinematografii końca lat 70. Tworzyły je kolejne utwory o trzydziestolatkach, którzy nie potrafią znaleźć dla siebie miejsca w fasadowo ustabilizowanym społeczeństwie. W "Przypadku" Kieślowski stworzył jednak swemu bohaterowi możliwości wyboru między trzema rodzajami życiowej aktywności. Ale, jak twierdzi reżyser, "człowiek jest jak gdyby przeznaczony do postępowania w pewien określony sposób niezależnie od okoliczności. Postać w filmie znajduje się na trzech różnych drogach, ale zasadniczo pozostaje taka sama".

 

CHŁOPCY Z FERAJNY (Goodfellas)

19 grudnia (wtorek), godz. 18:00

dramat, USA 1990 (145 min)

Reżyseria Martin Scorsese

Obsada: Ray Liotta, Robert De Niro, Joe Pesci

Opis: Oparta na faktach historia trzydziestoletniej, mafijnej kariery głównego bohatera: od pałętania się przy postoju taksówek, przez przyjaźń z lokalnymi gangsterami, aż do wielkich rozbojów, wymuszeń i handlu narkotykami. W przeciwieństwie do „Ojca chrzestnego”, obraz mafijnej organizacji w filmie Scorsese pozbawiony jest romantyzmu i upiększeń. W tej brutalnej rzeczywistości wszyscy walczą o przetrwanie. Prawdziwa bliskość i oddanie nie istnieją, a każdy może okazać się zdrajcą i oszustem. 

Film „Chłopcy z ferajny” był artystycznym i finansowym sukcesem. Oprócz sześciu nominacji do Oscara (i jednej statuetki dla Joe Pesciego), film zdobył Srebrnego Lwa na Festiwalu w Wenecji i pięć nagród BAFTA.

 

KORCZAK

20 grudnia (środa), godz. 18:00

dramat, Polska/Niemcy 1990 (115 min)

Reżyseria Andrzej Wajda

Obsada: Wojciech Pszoniak, Ewa Dałkowska, Teresa Budzisz-Krzyżanowska

Opis: Film na podstawie scenariusza Agnieszki Holland, przedstawiający działania Janusza Korczaka, polskiego lekarza i pedagoga żydowskiego pochodzenia, w ostatnich latach jego życia. Rok 1936, audycja doktora Korczaka w Polskim Radiu zostaje zawieszona z przyczyn antysemickich. Rozczarowany lekarz postanawia skupić się na prowadzeniu sierocińca dla żydowskich dzieci. Nad całym narodem wisi jednak widmo nieuchronnie zbliżającej się wojny. Po rozpoczęciu konfliktów zbrojnych Korczak pełni funkcję lekarza wojskowego, lecz po kapitulacji wraca do sierocińca, który zostaje przeniesiony na stronę warszawskiego getta.

 

URODZENI MORDERCY (Natural Born Killers)

21 grudnia (czwartek), godz. 18:00

dramat, USA 1994 (119 min)

Reżyseria Oliver Stone

Obsada: Woody Harrelson, Juliette Lewis

Opis:  Jeden z najbardziej kontrowersyjnych filmów lat 90., oskarżany o apologię przemocy. Wizualny fajerwerk Olivera Stone'a, film totalny, angażujący wszystkie zmysły, wzorcowy przykład kina postmodernistycznego. Stone w Urodzonych mordercach zawarł bezkompromisową krytykę współczesnej kultury masowej. Film został nakręcony na podstawie historii autorstwa Quentina Tarantino. Mickey (Woody Harrelson) i Mallory (Juliette Lewis) są parą kochanków i psychopatycznych morderców. Terroryzują całą Amerykę, dopuszczając się serii brutalnych zabójstw. Dzięki mediom, które na bieżąco relacjonują ich krwawe wyczyny, stają się bohaterami.

 

60. URODZINY KINA ZAMEK W SZCZECINIE. CZĘŚĆ 2  - POKAZY PRZEDPREMIEROWE (27-29 grudnia 2023)

 

W tej części urodzin skupimy naszą uwagę na filmach najnowszych, dopiero czekających na swoją ogólnopolską premierę. W dniach 27-29 grudnia, na seansach przedpremierowych, zaprezentujemy trzy znakomite filmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz