Jakiś czas temu ogłoszono
nominacje do nagród Cinema Eye Honors. Wśród wybranych filmów znalazł się
również dokument Jaśminy Wójcik zatytułowany „Symfonia Fabryki Ursus”.
Laureatów prestiżowej nagrody poznamy 6 stycznia.
Nagrody Cinema Eye Honors
przynawane są najlepszym filmom dokumentalnym od 2008 roku. Aby film mógł
zostać nominowany do nagrody musi być pokazywany na którymś z poniższych
festiwali filmowych: Sundance, Berlin, True/False, SXSW, Full Frame, Tribeca,
Hot Docs, Cannes, Silverdocs, Los Angeles, Toronto, Sheffield oraz IDFA.
Kandydatów do nagród Cinema Eye Honors wybierają przedstawiciele dużych
festiwali filmów dokumentalnych, a zwycięzców każdego roku wybiera ok. 200
przedstawicieli branży dokumentalnej zaproszonych do głosowania przez Cinema
Eye.
„American Factory” i „Apollo 11”
otrzymały największą liczbę nominacji i mają szansę zdobyć po pięć nagród. „Aquarela”,
„The Cave”, „For Sama”, „Beyoncé's Homecoming”, „Honeyland” i „Midnight Family”
otrzymały po trzy nominacje. Netflix zdobył najwięcej nominacji i ma ich aż 17.
Neon otrzymał 10 nominacji, HBO ma 9, a National Geographic 8. Filmy
wyreżyserowane przez kobiety zdobyły 40 procent wszystkich nominacji.
Jak pisze polishshort.pl: Film
„Symfonia Fabryki Ursus” Jaśminy Wójcik otrzymał dwie nominacje – dla
najlepszej ścieżki dźwiękowej oraz za najlepszy debiut. Fabryka Ursus była
jednym z największych zakładów produkcji ciągników w Europie. Przez niemal cały
XX wiek stanowiła chlubę polskiego przemysłu. Upadek komunizmu stał się
początkiem jej końca. Dziś ursuskie hale świecą pustkami lub popadają w ruinę.
Dziesiątki tysięcy biografii pracujących tu ludzi wyrzucono na śmietnik
historii. Artyści (Jaśmina Wójcik, Igor Stokfiszewski, Rafał Urbacki, Dominik
Strycharski, Jakub Wróblewski) zaprosili byłych pracowników zakładu –
robotnice, technologów, kierowników, sekretarki – do udziału w eksperymentalnym
filmie dokumentalnym, który raz jeszcze ożywiłby fabrykę. Jej byli pracownicy,
za pomocą pamięci ciała i dźwięków, odtwarzają jeden dzień pracy zakładu. Tak
rodzi się niezwykła symfonia fabryki Ursus.
Więcej informacji oraz listę
wszystkich nominowanych filmów tegorocznej edycji Cinema Eye Honors można
znaleźć tutaj. Poniżej nominacje w najważniejszych kategorii:
Outstanding Nonfiction Feature
American Factory
Directed and Produced by Steven
Bognar and Julia Reichert
Produced by Jeff Reichert and
Julie Parker Benello
Apollo 11
Directed and Produced by Todd
Douglas Miller
Produced by Thomas Petersen and
Evan Krauss
For Sama
Directed by Waad al-Kateab and
Edward Watts
Produced by Waad al-Kateab
Honeyland
Directed by Ljubomir Stefanov and
Tamara Kotevska
Produced by Atanas Georgiev and
Ljubomir Stefanov
Midnight Family
Directed and Produced by Luke
Lorentzen
Produced by Kellen Quinn
One Child Nation
Directed and Produced by Nanfu
Wang and Jialing Zhang
Produced by Christoph Jörg, Julie
Goldman, Christopher Clements and Carolyn Hepburn
Outstanding Direction
American Factory
Steven Bognar and Julia Reichert
The Cave
Feras Fayyad
Cold Case Hammarskjöld
Mads Brügger
Honeyland
Ljubomir Stefanov and Tamara
Kotevska
The Hottest August
Brett Story
One Child Nation
Nanfu Wang and Jialing Zhang
Audience Choice Prize
17 Blocks
Directed by Davy Rothbart
The Amazing Johnathan Documentary
Directed by Ben Berman
American Factory
Directed by Steven Bognar and
Julia Reichert
Apollo 11
Directed by Todd Douglas Miller
Ask Dr. Ruth
Directed by Ryan White
The Biggest LIttle Farm
Directed by John Chester
The Cave
Directed by Feras Fayyad
For Sama
Directed by Waad Al-Kateab and
Edward Watts
Knock Down the House
Directed by Rachel Lears
Maiden
Directed by Alex Holmes
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz