środa, 28 lutego 2024

Program kina Zamek w Szczecinie – marzec 2024

W marcu 2024 w kinie Zamek w Szczecinie będziemy prezentować wiele wydarzeń związanych z Oscarami. Wśród największych atrakcji przedpremierowy pokaz "Perfect Days", specjalny pokaz "20 dni w Mariupolu", seanse filmów krótkometrażowych, a na deser klasyczne "Oczy szeroko zamknięte".

OSCARY 2024. ANIMOWANE FILMY KRÓTKOMETRAŻOWE

5 marca (wtorek), godz. 17:00

12 marca (wtorek), godz. 19:00

Każda historia opowiedziana inną animowaną kreską to podróże przez rozmaite doświadczenia ludzkiej natury. W „Liście do świni” usłyszymy ocalałego z Holokaustu, którego wspomnienia skłonią do międzypokoleniowej refleksji na temat tożsamości i traumy. „95 zmysłów” to przemyślenia mężczyzny, któremu zostało niewiele czasu, aby cieszyć się życiem. „Nasz mundurek” ukaże realia irańskiej szkoły w pamięci jednej jej z uczennic, a „Pachydermia” pozornie beztroskie lato z dziadkami na wsi, gdzie za rogiem czai się niepokój. W „KONIEC WOJNY!” w alternatywnej rzeczywistości I wojny światowej dwóch żołnierzy przekazuje sobie wiadomości za pomocą gołębia pocztowego podczas gry w szachy, pokazując, że na wojnie nie ma zwycięzców.

List do świni (Letter to a Pig) / reż. Tal Kantor / Izrael, Francja / 2022 / 17’

95 zmysłów (Ninety-Five Senses) / reż. Jerusha Hess, Jared Hess / USA / 2023 / 13’

Nasz mundurek (Our Uniform) / reż. Yegane Moghaddam / Iran / 2023 / 7’

Pachydermia (Pachyderme) / reż. Stéphanie Clement / Francja / 2022 / 11’

KONIEC WOJNY! Historia inspirowana muzyką Johna Lennona i Yoko Ono (WAR IS OVER! Inspired by the Music of John and Yoko) / reż. Dave Mullins / USA / 2023 / 11’

Łączny czas: ok. 61 minut.

 

OSCARY 2024. FABULARNE FILMY KRÓTKOMETRAŻOWE

6 marca (środa), godz. 17:00

13 marca (środa), godz. 19:00

Pięć krótkometrażowych filmów, które poruszają różnorodne tematy. W „Później” poznamy historię Dayo (David Oyelovo), który po brutalnym incydencie w centrum Londynu próbuje odzyskać spokój ducha. W „Niezłomnym” doświadczymy dramatu ostatnich 48 godzin życia 14-letniego chłopca, który desperacko pragnie wolności. „Kawaler fortuny” to przypowieść o Karlu, który odkrywa, ile w stanie jest znieść jeden człowiek, a „Czerwony, biały, niebieski” opowie historię młodej dziewczyny Rachel (Brittany Snow), która stawia wszystko na jedną kartę, by przełamać trudności losu. Na koniec zanurzymy się w pastelowym świecie Wesa Andersona i jego „Zdumiewającej historii Henry'ego Sugara”, w której milioner (Benedict Cumberbatch) poznaje niezwykłe umiejętności. To niezapomniana podróż przez różne światy, pełna niespodzianek i głębokich emocji.

Później (The After) / reż. Misan Harriman / Wielka Brytania / 2023 / 18’

Niezłomny (Invincible) / reż. Vincent René-Lortie / Kanada / 2022 / 30’

Kawaler szczęścia (Knight of Fortune) / reż. Lasse Lyskjær Noer / Dania / 2022 / 25’

Czerwony, biały, niebieski (Red, White and Blue) / reż. Nazrin Choudhury / USA / 2023 / 23’

Zdumiewająca historia Henry’ego Sugara (The Wonderful Story of Henry Sugar) / reż. Wes Anderson / USA / 2023 / 37’

Łączny czas: ok. 135 minut.

 

ANATOMIA UPADKU (Anatomy of a Fall)

5 marca (wtorek), godz. 18:30

6 marca (środa), godz. 19:30

14 marca (czwartek), godz. 19:00

dramat, Francja 2023 (153 min)

Reżyseria Justine Triet

Obsada: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado-Graner

„Anatomia upadku” to nagrodzony Złotą Palmą w Cannes mistrzowski thriller, w którym poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „czy zabiła?” ogląda się niczym pełną napięcia intrygę rodem z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera. To coś więcej niż śledztwo w sprawie morderstwa: to niepokojąca podróż do samej głębi burzliwej relacji pozornie szczęśliwych małżonków. Ta bolesna, superinteligentna wiwisekcja współczesnej rodziny zelektryzowała Cannes. Francuska reżyserka pokazała znakomite, niepokojące kino, opowiedziała o współczesnej moralności, o tym, co może kryć zwyczajna, wydawałoby się, świetnie prosperująca rodzina. Zapytała, czym jest prawda i czy jesteśmy w stanie do niej dojść. W roli głównej Sandra Hüller, typowana jako jedna z głównych faworytek w oscarowym wyścigu.

 

POKÓJ NAUCZYCIELSKI (Das Lehrerzimmer / The Teacher’s Lounge) - PREMIERA

7 marca (czwartek), godz. 17:00 POKAZ PRZEDPREMIEROWY

15 marca (piątek), godz. 19:00

16 marca (sobota), godz. 15:00

17 marca (niedziela), godz. 19:00

19 marca (wtorek), godz. 19:00

20 marca (środa), godz. 17:00

21 marca (czwartek), godz. 19:00

24 marca (niedziela), godz. 15:00

28 marca (czwartek), godz. 17:00

dramat, Niemcy 2023 (98 min)

Reżyseria İlker Çatak

Obsada: Leonie Benesch, Michael Klammer, Rafael Stachowiak, Eva Löbau

Wyjątkowy, wciągający, poruszający, ważny. To tylko niektóre z przymiotników określających najlepszy niemiecki film minionego roku, który zdobył nominację do Oscara 2024.

Carla Nowak (Leonie Benesch) jest oddaną, idealistyczną młodą nauczycielką w niemieckim gimnazjum. Jej bardzo dobre, do tej pory, relacje z uczniami zostają nadwyrężone, gdy w szkole dochodzi do serii kradzieży, a dochodzenie personelu, w tym samej Carli, prowadzi do oskarżeń i nieufności wśród oburzonych rodziców, opiniotwórczych kolegów i rozzłoszczonych uczniów. Uwięziona w środku tej złożonej sytuacji, Carla próbuje mediować, ale im bardziej stara się postąpić właściwie, tym jej położenie staje się coraz bardziej rozpaczliwe.

„Pokój nauczycielski” to prawdziwe studium dynamiki władzy, z tematami prawdy, sprawiedliwości, rasizmu, szacunku i praw dziecka. Wielokrotnie nagradzany reżyser İlker Çatak tworzy porywające dzieło o szkole jako mikrokosmosie społeczeństwa, w którym głównie dzięki grze Leonie Benesch panuje niezwykle intensywna atmosfera. Film otrzymał tak ważne nagrody jak m.in. Label Europa Cinemas czy Nagroda Międzynarodowego Stowarzyszenia Kin Artystycznych (CICAE) w sekcji 'Panorama' (obie na festiwalu w Berlinie), nominację do Oscara 2024 w kategorii Najlepszy Film Międzynarodowy, nominacje do Europejskich Nagród Filmowych (Leonie Benesch za najlepszą aktorkę i Ilker Çatak i Johannes Duncker za najlepszy scenariusz) czy Lux Prize czyli nagrody Parlamentu Europejskiego i Europejskiej Akademii Filmowej.

 

BĘKART (The Promised Land / Bastarden) - PREMIERA

7 marca (czwartek), godz. 19:00 POKAZ PRZEDPREMIEROWY

23 marca (sobota), godz. 19:00

24 marca (niedziela), godz. 17:00

26 marca (wtorek), godz. 19:00

27 marca (środa), godz. 17:00

28 marca (czwartek), godz. 19:00

29 marca (piątek), godz. 17:00

dramat, Dania, Szwecja, Norwegia, Niemcy 2023 (127 min)

Reżyseria Nikolaj Arcel

Obsada: Mads Mikkelsen, Amanda Collin, Gustav Lindh

Zrealizowany z niezwykłym rozmachem najnowszy film Nikolaja Arcela (Kochanek królowej) z Madsem Mikkelsenem w roli głównej. Autorami scenariusza są Arcel i Anders Thomas Jensen (Jabłka Adama, Jeźdźcy sprawiedliwości).

Jest 1755 rok. Ludvig Kahlen (Mads Mikkelsen), pochodzący z nieprawego łoża były żołnierz, wyrusza na podbój jałowych i surowych wrzosowisk, mając przed sobą jeden cel – założyć na nich kolonię w imieniu króla, w zamian za obiecany przez duńskiego władcę tytuł szlachecki. Na drodze staje mu bezwzględny i pełen pogardy szlachcic Frederik de Schinkel, który nie zamierza oddać ziemi, uważając ją za swoją. Kiedy Kahlen zatrudnia do pomocy zbiegłą z dworu de Schinkela dwójkę służących, Ann Barbarę (Amanda Collin) i jej męża, gotowy do aktów największego okrucieństwa szlachcic poprzysięga zemstę.

„Bękart” to porywająca historia o dumnym mężczyźnie targanym namiętnościami, o jego wielkich marzeniach i jeszcze większym poświęceniu, oraz o kobiecie, która staje się jego sprzymierzeńcem w walce ze złem, śmiercią i potępieniem.

NAJLEPSZY DUŃSKI FILM 2023 ROKU, KANDYDAT DANII DO OSCARA (shortlista)

 

WEEKEND KOBIET W KINIE ZAMEK

BABSKA SPRAWA

8 marca (piątek), godz. 19:00

dokumentalny, Polska 2024

Realizacja Helena Kwiatkowska

Film „Babska sprawa”  jest opowieścią dwóch  kobiet rzeźbiarek: Leonii Chmielnik i Anny Paszkiewicz, które w 1969 roku wygrały szczeciński konkurs (ogłoszony przez Wojewódzką  Radę Narodową)  na projekt i wykonanie pomnika Bogusława X i Anny Jagiellonki.  Jedyne kobiety - rzeźbiarki w powojennym Szczecinie opowiadają o nieprzewidzianych okolicznościach (komisja nakazała wykonać młodym  artystkom najpierw odlew gipsowy pomnika ,  a następnie model z gliny) co zajęło im ok. dwa lata. Artystki zostały postawione przed koniecznością udania się do kamieniołomów w Bolesławcu i samodzielnego wyselekcjonowania kamieni na pomnik. Wreszcie po dwóch latach od zamówienia mogły wykonać pomnik, co zajęło następne dwa lata.

 

Ponieważ pracowały na rusztowaniach, z młotami i dłutami w dłoniach, ubrane w kombinezony i kaski, przechodniom kojarzyły się wyłącznie z mężczyznami i tak do nich się zwracano.  W tym czasie prowadziły normalne życie rodzinne: były matkami, żonami , funkcjonowały w życiu artystycznym Szczecina, odwiedzając pracownie kolegów i wystawy ich prac. W 1974 powstał pomnik, który stoi do dnia dzisiejszego,  wspaniale się wpisał w miejską architekturę oraz krajobraz kulturowy miasta. Film jest próbą zatrzymania w kadrze życia i realiów pracy artystów na przełomie lat 60.tych i 70 tych., znaczenia mecenatu państwowego dla  życia kulturalnego regionu i tzw. babskiej solidarności wobec nieprzyjaznego młodym artystkom świata mężczyzn.

Seanse filmu bezpłatne, darmowe wejściówki do odebrania na godzinę przed pokazami.

 

BULION I INNE NAMIĘTNOŚCI (La passion de Dodin Bouffant) – POKAZ PRZEDPREMIEROWY

8 marca (piątek), godz. 20:15

dramat/romans, Francja 2023 (135 min)

Reżyseria Tran Anh Hung

Obsada: Juliette Binoche, Benoît Magimel, Pierre Gagnaire

Czy namiętność może mieć smak? Wietnamsko-francuski reżyser Tran Anh Hung („Rykszarz", „Zapach zielonej papai") udowadnia, że zdecydowanie tak! „Bulion i inne namiętności" (nagroda za reżyserię na festiwalu w Cannes) wciąga w świat doskonałej francuskiej kuchni, ale przede wszystkim w zmysłowy sposób pokazuje, że poprzez potrawy, smaki i aromaty można wyrazić najgłębsze uczucia.

Bohaterami osadzonego w drugiej połowie XIX wieku filmu są znakomita kucharka Eugénie (Juliette Binoche) i znany smakosz, gastronom Dodin (Benoît Magimel). Od 20 lat razem gotują, tworzą przepisy i wydają wielkie przyjęcia. Rozmawiają ze sobą głównie za pośrednictwem potraw, przygotowując wspaniałe buliony, sosy, przepiórki, turboty, warzywa z własnego ogrodu czy spektakularne desery. Świat, który wspólnie tworzą, pomaga im przetrwać najtrudniejsze życiowe momenty, a ich relacja przez lata ewoluuje.

Tran Anh Hung, luźno opierając scenariusz na powieści Marcela Rouffa i inspirując się autentyczną postacią Anthelme'a Brillata-Savarina, łączy romans z poetyckim kinem kulinarnym. Udowadnia również, że kino może oddawać niezwykły smak i aromat potraw, tak aby widz mógł rozkoszować się każdym ujęciem. Za oprawę kulinarną „Bulionu i innych namiętności" odpowiada Pierre Gagnaire, słynny francuski szef kuchni. Od czasów „Uczty Babette" nie było w kinach tak smakowitego filmu. Bon appétit!

 

ULA – SZCZECIŃSKA PREMIERA

9 marca (sobota), godz. 18:00

dokumentalny, Polska 2023 (74 min)

Reżyseria Agnieszka Iwańska

„To jest kolebka naszej ukochanej muzyki. Tam musimy się sprawdzić” – w taki sposób Michał Urbaniak przekonał polską wokalistkę jazzową Urszulę Dudziak, żeby wyruszyła z nim na podbój USA.

 

Film jest zapisem tej fascynującej i burzliwej podróży, opowiadanej zza kadru przez samą artystkę – skądinąd wyborną gawędziarkę. Jego tworzywem są archiwalia przybliżające PRL lat 60. czy Nowy Jork w latach 70. i 80. oraz sama muzyka. Słuchając scatowych wokaliz, poznajemy Dudziak jako kobietę, imigrantkę i przede wszystkim nadzwyczajną artystkę, tworzącą z największymi osobowościami jazzu.

Krakowski Festiwal Filmowy 2023 wygrana: Złoty Hejnał - Grand Prix - Najlepszy pełnometrażowy dokumentalny film muzyczny (Agnieszka Iwańska).

 

APOLONIA, APOLONIA

10 marca (niedziela), godz. 17:30

dokumentalny, Dania, Polska, Francja 2022 (116 min)

Reżyseria Lea Glob

Duńska reżyserka Lea Glob spotkała po raz pierwszy Apolonię Sokol w 2009 roku. Artystka wyrosła z undergroundowej sceny teatralnej w Paryżu, prowadząc życie charakterystyczne dla tamtejszej bohemy, równocześnie starając się przebić w świecie sztuki. Na przestrzeni kolejnych lat reżyserka powracała co jakiś czas do kontaktu z bohaterką, budując z nią niezwykłą więź. Apolonia przez długi czas starała się odnieść sukces jako malarka, chociaż to zadanie okazało się niezwykle trudne. Musiała zmierzyć się między innymi z nierównym traktowaniem kobiet i mężczyzn, co dotknęło także Oksanę Shachko, jedną z założycielek feministycznej grupy Femen, z którą Apolonia przyjaźniła się i mieszkała przez kilka lat. Czy w końcu bohaterka zdobędzie zasłużone uznanie?

„Apolonia, Apolonia” to jeden z najbardziej docenianych polskich filmów dokumentalnych ostatnich miesięcy, laureat najważniejszych nagród kina dokumentu w ostatnich 12 miesiącach (m.in. Grand Prix IDFA 2022 i MDAG 2023), nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej. Film znalazł się na skróconej liście kandydatów do Oscarów 2024 i zdobył pięć prestiżowych nagród Duńskiej Akademii Filmowej.

„Apolonia, Apolonia” została dofinansowana przez Zachodniopomorski Fundusz Filmowy Pomerania Film.

***

 

STREFA INTERESÓW (The Zone of Interest) – PREMIERA

9 marca (sobota), godz. 20:00

12 marca (wtorek), godz. 17:00

13 marca (środa), godz. 17:00

14 marca (czwartek), godz. 17:00

dramat, Wielka Brytania, Polska, USA 2023 (105 min)

Reżyseria Jonathan Glazer

Obsada: Sandra Hüller, Christian Friedel, Ralph Herforth

W „Strefie interesów” brytyjski reżyser Jonathan Glazer przygląda się domowej idylli w czasach nazistowskich Niemiec. Rudolf (Christian Friedel) wraz z żoną Hedwig (Sandra Hüller) oraz czwórką dzieci i psem mieszkają w przestronnym, pedantycznie czystym domu z wypielęgnowanym ogrodem i szklarnią. Celebrują rodzinne obiady, marzą o wakacjach w ukochanych Włoszech. W weekendy lubią popływać kajakami lub pospacerować po lesie z przyjaciółmi. Jednak zza ścian ich domu często dobiegają niepokojące odgłosy, a czasem rozpaczliwe krzyki, ponieważ Rudolf Höss jest komendantem obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.

„Strefa interesów” to porażające studium banalności zła, w którym nigdy nie jesteśmy świadkami ludobójstwa ani obozowej rzeczywistości. Wszystko, co brutalne, od czego chce się odwrócić wzrok, zostaje wypchnięte poza dom Rudolfa i Hedwig, hermetycznie zamknięte poza ich codziennym życiem. Rodzinną sielankę tylko od czasu do czasu zakłóca dym z pobliskich kominów obozu. Czy można urządzić sobie sterylny raj w cieniu cudzego piekła, tak aby jego ślady nie przeniknęły do świadomości i sumienia?

Film Jonathana Glazera, twórcy „Under the Skin” oraz kultowych teledysków Massive Attack i Radiohead, jest polską koprodukcją, za którą – po stronie polskiej – odpowiadała Ewa Puszczyńska, producentka „Idy” i „Zimnej wojny”. „Strefa interesów” to wybitna, w całości zrealizowana w Polsce, nowatorska reinterpretacja kina Zagłady, nagrodzona Grand Prix na festiwalu w Cannes oraz nominowana do Oscara w 5 kategoriach, w tym dla Najlepszego Filmu. Za muzykę odpowiada Mica Levi, a autorem zdjęć jest nominowany do Oscara Łukasz Żal („Zimna wojna”, „Ida”). To głęboko wstrząsające, otwierające oczy dzieło, które wychodzi poza ramy filmu – i przejdzie do historii kina.

FILM OTRZYMAŁ 5 NOMINACJI DO OSCARÓW 2024, W KATEGORIACH: NAJLEPSZY FILM, NAJLEPSZA REŻYSERIA, SCENARIUSZ ADAPTOWANY, DŹWIĘK I PEŁNOMETRAŻOWY FILM MIĘDZYNARODOWY.

 

PERFECT DAYS (Perfect Days) – POKAZ PRZEDPREMIEROWY

10 marca (niedziela), godz. 20:00

dramat, Niemcy, Japonia 2023 (123 min)

Reżyseria Wim Wenders

Obsada: Kōji Yakusho

Nowy film twórcy „Lisbon Story" i „Nieba nad Berlinem" to medytacja nad prostotą i pięknem życia. W „Perfect Days" Wim Wenders opowiada historię japońskiego everymana, dla którego każdy dzień wypełniony jest czynnościami składającymi się na poezję codzienności.

Mieszkający we współczesnym Tokio Hirayama (w tej roli fantastyczny Kōji Yakusho, nagrodzony za swoją rolę na festiwalu w Cannes) to człowiek małomówny i zamknięty w sobie, jednak przepełniony miłością do świata i innych. Podążając za bohaterem, odkrywamy kolejne rytuały, w które angażuje się on z całkowitym oddaniem. Z czasem nawet prozaiczna praca Hirayamy, porządkującego miejskie toalety (każda jest architektonicznym arcydziełem), okazuje się niezwykłym ceremoniałem.

Ścieżką dźwiękową jego życia stają się harmonijne dźwięki tokijskiej ulicy oraz utwory w wykonaniu The Velvet Underground, Lou Reeda, Patti Smith i Niny Simone. Film Wendersa to uzdrawiające kino zmieniające codzienność w magię.

FILM OTRZYMAŁ NOMINACJĘ DO OSCARA DLA NAJLEPSZEGO FILMU MIĘDZYNARODOWEGO.

 

20 DNI W MARIUPOLU (20 Days in Mariupol)

12 marca (wtorek), godz. 20:15

dokumentalny, Ukraina 2023 (95 min)

Reżyseria Mścisław Czernow

„20 dni w Mariupolu” to wstrząsający filmowy akt oskarżenia Rosji: zapis zagłady tytułowego miasta z narażeniem życia zrealizowany przez jedynego korespondenta, który pozostał w nim do końca.  To filmowe dzieło zrealizowane z imponującą formalną dyscypliną trzyma w napięciu od pierwszych minut aż po finał. Niewielu twórców z taką mocą pokazuje bezlitosne okrucieństwo wojny. Czernow i ekipa nie czynią tego jednak, by szokować. Ich intencją jest pozostawienie świadectwa – i wstrząśnięcie sumieniem świata. 

„20 dni w Mariupolu” to dokument, który przyniósł swoim twórcom nagrodę Pulitzera, to zwycięzca najważniejszych festiwali filmowych na świecie, takich jak Sundance, CPH:DOX czy IDFA. Film docenili również polscy widzowie – publiczność i jurorzy Konkursu głównego 23. MFF WATCH DOCS.

FILM JEST NOMINOWANY DO OSCARA 2024 W KATEGORII PEŁNOMETRAŻOWY FILM DOKUMENTALNY I JEST ZDECYDOWANYM FAWORYTEM DO TEJ NAGRODY.

Film tylko dla widzów dorosłych.

 

MIŁOŚĆ BEZ OSTRZEŻENIA (She Came to Me) – PREMIERA

15 marca (piątek), godz. 17:00

17 marca (niedziela), godz. 15:00

19 marca (wtorek), godz. 17:00

20 marca (środa), godz. 19:00

23 marca (sobota), godz. 15:00

26 marca (wtorek), godz. 17:00

komedia/romans/dramat, USA 2023 (103 min)

Reżyseria Rebecca Miller

Obsada: Anne Hathaway, Peter Dinklage, Joanna Kulig, Marisa Tomei

Mieszkający w najbardziej inspirującym mieście świata kompozytor przechodzi kryzys – musi napisać operę, która zachwyci cały Nowy Jork. Sprawa nie jest prosta – zblazowana śmietanka towarzyska widziała już prawie wszystko. Za radą żony, która, choć prowadzi popularną klinikę terapeutyczną, sama zmaga się z nerwicą natręctw, postanawia poszukać natchnienia w najmniej oczekiwanym miejscu. Jego muzą okaże się seksoholiczka, kapitan statku rybackiego dryfującego wokół Manhattanu. Pełna humoru opowieść o tym, że w wielkim mieście nie ma rzeczy niemożliwych, a wszystkich jego mieszkańców łączy jedno: nadzieja, że wyczekiwana miłość w końcu nadejdzie.

 

CZTERY CÓRKI (Four Daughters / Les filles d'Olfa) – PREMIERA

16 marca (sobota), godz. 17:00

17 marca (niedziela), godz. 17:00

21 marca (czwartek), godz. 17:00

22 marca (piątek), godz. 19:00

dramat, Francja, Arabia Saudyjska, Niemcy, Tunezja 2023 (107 min)

Reżyseria Kaouther Ben Hania

Obsada: Eya Chikhaoui, Tayssir Chikhaoui, Olfa Hamrouni, Nour Karoui, Majd Mastoura

Główną bohaterką filmu jest Olfa, pochodząca z nizin matka czterech córek. Dwie najmłodsze występują w filmie, zniknięcie dwóch najstarszych (wcielają się w nie aktorki) jest tematem pasjonującego „śledztwa”. Ben Hania tropi siłę problematycznego międzypokoleniowego kobiecego przekazu, wydobywa na światło dzienne powszechnie akceptowaną domową i systemową przemoc, punktuje sposób, w jaki pozornie odległe przemiany polityczne kształtują los jednostek.

Jedna z największych niespodzianek tegorocznego konkursu głównego w Cannes. Tunezyjski kandydat do Oscara, nominowany do nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej w kategorii Pełnometrażowy Film Dokumentalny. Wybitny film będący wyznaniem wiary w siłę, wytrwałość i solidarność kobiet.

 

PAMIĘĆ (Memory) – PREMIERA

25 lutego (niedziela), godz. 17:00 POKAZ PRZEDPREMIEROWY

22 marca (piątek), godz. 17:00

23 marca (sobota), godz. 17:00

24 marca (niedziela), godz. 19:15

27 marca (środa), godz. 19:15

29 marca (piątek), godz. 19:15

dramat, USA, Meksyk, Chile 2023 (107 min)

Reżyseria Michel Franco

Obsada: Jessica Chastain, Peter Sarsgaard

Sylvia jest pracownikiem socjalnym, prowadzi proste i uporządkowane życie - córka, praca, spotkania AA. Sytuacja ulega zmianie, gdy wraca ze zjazdu absolwentów liceum, a jej śladem podąża Saul. Niespodziewane spotkanie będzie miało głęboki wpływ na ich oboje, otwierając drzwi do przeszłości

Nagroda dla Petera Sarsgaarda za główną rolę męską na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji.

 

OCZY SZEROKO ZAMKNIĘTE (Eyes Wide Shut) – KLASYKA FILMU NA 60. URODZINY KINA ZAMEK W SZCZECINIE

16 marca (sobota), godz. 19:00

dramat, USA, Wielka Brytania 1999 (159 min)

Reżyseria Stanley Kubrick

Obsada: Tom Cruise, Nicole Kidman, Sydney Pollack

Perwersyjny, zmysłowy i zaskakujący na każdym kroku film, który okazał się ostatnim dziełem w dorobku Stanleya Kubricka. Historia Williama (Tom Cruise) i Alice (Nicole Kidman), pogrążonego w kryzysie małżeństwa należącego do nowojorskich wyższych sfer. Pewnej nocy mężczyzna pod wpływem impulsu wyrusza na szaloną eskapadę, podczas której zyskuje szansę, by zrealizować tłumione od dawna fantazje seksualne. Czy po powrocie William będzie jeszcze tym samym człowiekiem? Jak jego doświadczenia odbiją się na relacji z Alice?

Wyjątkowe dzieło w dorobku Stanleya Kubricka, to kulminacja kariery reżysera, który opowiadał różne historie, jest jednocześnie przerażający, seksowny i porywający, a także odkrywa przed nami świat, który nie przypomina niczego, co mogłoby istnieć poza umysłem twórcy. Jest tak bogate, dziwne i porywające, a jednocześnie też znajome w niepokojący sposób.

 

ZAMEK SZCZECIŃSKI

24 marca (niedziela), godz. 14:00

dokumentalny, Polska 2013 (33 min)

Autor archiwalnych zdjęć: Witold Chromiński

Opracowanie: Ryszard Kotla, konsultacja merytoryczna: Tomasz Wieczorek

Współczesny komentarz czyta: Stanisław Heropolitański

Digitalizacja filmu: Zbigniew Pryjmak, realizacja: Studio nagraniowe Elvis van Tomato

"Zamek Szczeciński" to archiwalny materiał filmowy autorstwa Witolda Chromińskiego, do którego zdjęcia powstały w latach 1958-1961. Materiał odnaleziono w archiwum zamkowego kina w 2006 roku, poddano cyfrowej rekonstrukcji i premierowo pokazano w 100-lecie urodzin autora w 2013 roku. Pierwotny, niemy materiał składał się z trzech taśm i trwał łącznie niewiele ponad 24 minuty, a podczas pierwszych projekcji komentarz do niego wygłaszany był na żywo. Zrekonstruowany film uzupełniono uwagami z offu, ale zachowano charakterystyczny odgłos projektora, towarzyszący oryginalnej wersji. Duża część filmu ukazuje Zamek, jego otoczenie i śródmieście Szczecina zrujnowane albo prawie opustoszałe. Niezwykłe wrażenie robi widok obraz tramwaju przecinającego niemal puste pole, które okazało się być zupełnie zniszczonym obszarem przy obecnym Placu Rodła. Film dokumentuje też pierwszy etap powojennej rekonstrukcji Zamku (odbudowy skrzydła północnego), katedrę przed odbudową, Dom Koncertowy Konzerthaus tuż przed powojenną rozbiórką, czy świeżo odbudowany Most Długi.

WSTĘP NA SEANS BEZPŁATNY

 

KINO ZAMEK – MARZEC 2024

Kino Zamek (wejście A)

Bilety 18, 16 zł (ulgowy), 12 złotych (grupowy) oraz inne ceny biletów na Specjalne Wydarzenia do nabycia w kasach Zamku (kasa wejście A oraz kasa Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej – wejście I) i online na zamek.szczecin.pl

1 komentarz:

  1. Mój mąż, z którym budowałam życie przez 23 lata, zostawił mnie i dzieci bez słowa. Wszystko się na mnie zawaliło, skontaktowałam się z naszymi bliskimi i nikt nie mógł pomóc. Nadszedł czas, gdy złożył pozew o rozwód, nawet gdy nie mieliśmy żadnych problemów ani nigdy nie kłóciliśmy się o coś katastrofalnego. Doktor Isikolo przyszedł mi na ratunek i rozwiązał problem, jaki miałam z moim mężczyzną. Połączył nas ponownie i wrócił do domu, do nas. Rzeczywiście życie jest tajemnicze i nigdy nie myślałem, że doświadczę tego, przez co przeszedłem, ale wszystko dzięki doktorowi Isikolo, który pracował dla mnie i zapewnił mnie o pozytywnych wynikach po 48 godzinach, które rzeczywiście nastąpiły, jak obiecał. Równie dobrze może rozwiązać Twoje problemy, jeśli skontaktujesz się z nim teraz.Napisz do niego na WhatsAppie pod numerem +2348133261196 lub e-mailem: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń