środa, 16 września 2015

Najlepsze europejskie dokumenty


Europejska Akademia Filmowa wytypowała 15 pełnometrażowych filmów dokumentalnych, które powalczą o tegoroczną nagrodę tej organizacji.

Do nagrody kandydują:

NO LAND´S SONG
Germany, France (93 min)
DIRECTED BY: Ayat Najafi
WRITTEN BY: Ayat Najafi

BOXING FOR FREEDOM
Spain (74 min)
DIRECTED BY: Juan Antonio Moreno, Silvia Venegas
WRITTEN BY: Juan Antonio Moreno, Silvia Venegas

DEMOCRATS
Denmark (99 min)
DIRECTED BY: Camilla Nielsson
WRITTEN BY: Camilla Nielsson

THE GOOD LIFE / LA BUENA VIDA
Germany, Switzerland (97 min)
DIRECTED BY: Jens Schanze
WRITTEN BY: Jens Schanze

TOTO AND HIS SISTERS / TOTO SI SURORILE LUI
Romania, Hungary (93 min)
DIRECTED BY: Alexander Nanau
WRITTEN BY: Alexander Nanau

A SYRIAN LOVE STORY
UK (76 min)
DIRECTED BY: Sean McAllister

GROZNY BLUES
Switzerland (104 min)
DIRECTED BY: Nicola Bellucci
WRITTEN BY: Nicola Bellucci, Lucia Sgueglia

THE LOOK OF SILENCE
Denmark, Norway, Indonesia (99 min)
DIRECTED BY: Joshua Oppenheimer

ELECTROBOY
Switzerland (113 min)
DIRECTED BY: Marcel Gisler
WRITTEN BY: Marcel Gisler

GOOD THINGS AWAIT / SÅ MEGET GODT I VENTE
Denmark (96 min)
DIRECTED BY: Phie Ambo
WRITTEN BY: Phie Ambo

DANCING WITH MARIA
Italy, Argentina, Slovenia (75 min)
DIRECTED BY: Ivan Gergolet
WRITTEN BY: Ivan Gergolet

DRIFTER
Hungary, Germany (72 min)
DIRECTED BY: Gábor Hörcher

ABOVE AND BELOW
Switzerland, Germany (118 min)
DIRECTED BY: Nicolas Steiner
WRITTEN BY: Nicolas Steiner

AMY
UK (127 min)
DIRECTED BY: Asif Kapadia

ALL THINGS ABLAZE / ВСЕ ПАЛАЄ
Ukraine (81 min)
DIRECTED BY: Oleksandr Techynskyi, Aleksey Solodunov, Dmitry Stoykov

Finał 28. edycji Europejskich Nagród Filmowych będzie miał miejsce 12 grudnia w Berlinie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz