[BOX OFFICE] To był pierwszy weekend po nominacja do Oscara.
Zgodnie z tradycją i zapowiedziami wzrosły zainteresowania filmami, które
zabiegały będą o nagrody Akademii. Rośnie udział w rynku amerykańskim „Zimnej
wojny”.
Nie są znane wyniki sprzedaży biletów „Romy” w amerykańskich
kinach (polskich też nie), ale skoro rosną wpływy na innych oscarowych filmach,
więc i tutaj należy oczekiwać wzrostów. Tymczasem najwięcej po nominacjach
zyskała „Faworyta”, która trafiła na ponad tysiąc nowych ekranów, zaliczając
wzrost o 214 procent i przynosząc w weekend 2,56 miliona dolarów (13 miejsce).
Lepiej poradził sobie „Green Book”, którego ekrany wzrosły o 1,5 tysiąca, co
przyniosło w weekend 5,4 mln dolarów (6 miejsce). Wzrosły zainteresowania na
filmach: „Bohemian Rhapsody”, „Narodziny gwiazdy”, „Żona”, „Kafernaum”, świetnie
wystartował „Never Look Away”, a niemal nic nie stracił „Vice”. W tym gronie
znalazła się też „Zimna wojna”.
W miniony weekend w amerykańskich kinach sprzedaż biletów na
polskim filmie wzrosła o ponad sto procent. Amazon zwiększył liczbę ekranów o
72, do w sumie 111. W miniony weekend wpływy ze sprzedaży biletów wzrosły o 117
procent, do kwoty 571 tysiąca dolarów. W sumie od premiery „Zimna wojna”
przyniosła w USA już 1,44 miliona dolarów.
Ciekawe czy „Zimna wojna” poprawi osiągnięcie „Idy”, która
od maja 2014 do maja 2015 przyniosła w amerykańskich kinach 3,8 miliona
dolarów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz