Na podstawie danych przekazanych przez Multikino zobaczyć
można, jak rozkładają się sumy przychodów z poszczególnych obszarów
działalności multipleksu. Założyć można, że podobne proporcje dotyczą
działalności wszystkich dużych sieci kin.
Dane udostępnione w KRS i opublikowane na portalu
wirualnemedia.pl dotyczą okresu od czerwca 2016 do lutego 2018 roku. Dowiedzieć
się z nich można m.in.:
- przychody sprzedażowe Multikina wyniosły 652,93 mln zł, co
wobec 603,72 mln zł wpływów przez 23 miesiące od lipca 2014 do maja 2016 roku
oznacza wzrost o 8,1 proc. Jednocześnie koszty sprzedaży zwiększyły się z 453,8
do 476,29 mln zł, a więc o 4,9 proc.
- zysk brutto ze sprzedaży poszedł w górę z 75,92 do 104,76
mln zł.
- zanotowało 482,83 mln zł wpływów ze sprzedaży biletów i
reklam (wobec 457,43 mln zł w poprzednim okresie), 166,43 mln zł ze sprzedaży
przekąsek i napojów w kinach (w poprzednim okresie było to 142,99 mln zł) oraz
3,67 mln zł z wynajmu (wobec 3,55 mln zł w poprzednim okresie).
- przychody z pierwszego źródła wzrosły o 5,5 proc., z
drugiego - o 16,4 proc., a z trzeciego - o 3,2 proc.
- na koniec lutego 2018 roku do Multikina należało 32 kin
mających łącznie 258 sal.
***
Tak więc rozkładają się przychody dużej sieci kinowej.
Szkoda, że dane te pochodzą z 21 miesięcy, bo dobrze jest się porównywać rok do
roku, a dzielenie danych nie ma sensu. Każdy z okresów był inny i notowano
rozwijanie się rynku kinowego. Mityczny okazuje się przychód z obszaru
przekąsek i napojów, bo nie stanowią one nawet połowy wszystkich wpływów – choć
ciągle są gigantyczne.
Dla porównania sieć Helios, która na koniec 2017 roku miała
44 kina z 241 salami zanotowała 195,1 mln zł w 2016 roku i 222,4 mln zł w 2017
roku ze sprzedaży biletów, 72,3 mln zł w 2016 roku i 83,1 mln zł w 2017 roku ze
sprzedaży napojów i przekąsek oraz 30,2 mln zł w 2016 roku i 35,1 mln zł w 2017
roku z reklam. [źródło: wirtualnemedia.pl]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz