sobota, 8 lipca 2023

Kino 2023 po pierwszym półroczu. To co najlepsze

Prezentowałem już na blogu najważniejsze dla mnie filmowe premiery pierwszej połowy 2023 roku. Naszła mnie dziś wielka ochota, aby stworzyć też listę spośród oficjalnych premier kinowych tego okresu. To był głównie sezon Oscarowy i festiwalowy, a na naszych ekranach pojawiło się mnóstwo świetnych filmowych propozycji.

Na liście tej pojawiły się tylko filmy, których oficjalne daty premier w polskich kinach obejmowały okres 1 stycznia – 30 czerwca 2023 roku. Wiele spośród tych tytułów widziałem w poprzednim roku i stąd łatwo jest zobaczyć, które z moich ulubionych tytułów przedarły się do kinowego zestawienia (ale też po pół roku nieco zmieniły swoje pozycje, w porównaniu do finału 2022 roku). Oficjalnie w polskich kinach to był po prostu znakomity okres, co odczuli na pewno miłośnicy kina autorskiego i festiwalowego.  Lista moich ulubionych kinowych filmów pierwszego półrocza 2023 roku wygląda następująco:

 

1. Osiem gór

2. W trójkącie

3. Wieloryb

4. Tar

5. Pod ziemią

6. Blisko

7. Pamfir

8. W gorsecie

9. Chleb i sól

10. Całe to piękno i krew

 

Warte docenienie (kolejność przypadkowa):

Sundown

Lunana. Szkoła na końcu świata

Babilon

Niebezpieczni dżentelmeni

Mężczyzna imieniem Otto

Aftersun

Podejrzana

Rzeka

Holy Spider

Zadra

Syn

Pacifiction

Braty

Strażnicy Galaktyki: Volume 3

Bliscy

Gorące dni

Tori i Lokita

Tonia

Indiana Jones i artefakt przeznaczenia

 

Nie widziałem wysoko ocenianego „Bezmiaru”, nie jestem fanem „Bo się boi” czy „Roving Woman”. I tyle, pierwsze sześć miesięcy 2023 roku przebiegło bardzo szybko, filmów udanych nie brakowało, ale to drugie półrocze corocznie przynosi najważniejsze filmy roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz