czwartek, 30 kwietnia 2020

Sieć Regal też w sporze z Universalem


Cineworld, właściciel sieci kinowej Regal, zapowiedział, że nie będzie prezentował w swojej przestrzeni filmów dystrybuowanych i produkowanych przez studio Universal. To kolejny znaczący gracz na rynku amerykańskim, któremu nie podoba się decyzja studia, które chce pokazywać więcej filmów w przestrzeni Premium VOD.

Universal odniósł sukces pokazując w internecie i w usłudze Premium VOD film „Trolle 2”. Sukces ten zachęcił ich do kontynowania takiej formy dystrybucji. Kina w USA mówią zdecydowanie „nie” takim pomysłom.

Siec AMC Theatres zapowiedziała, że nie będzie pokazywała filmów Universala. Teraz dołączyła do nich sieć Regal. Obie to znaczący gracze na rynku kinowym w USA.

W oświadczeniu firmy Regal przeczytać można: Ruch Universala jest całkowicie nieodpowiedni i na pewno nie ma nic wspólnego z dobrą praktyką biznesową, partnerstwem i przejrzystością. Wyjaśniamy, że nie będziemy pokazywać filmów, które nie przestrzegają okien, ponieważ nie ma to dla nas żadnego sensu ekonomicznego. Mamy pełne zaufanie do obecnego modelu biznesowego branży. Nikt nie powinien zapominać, że kinowa strona tej branży wygenerowała rekordowy dochód w wysokości 42 miliardów dolarów w ubiegłym roku, a udział dystrybutorów w filmach wyniósł około 20 miliardów dolarów.

Regal ma 7211 ekranów w 549 kinach w USA i jest drugą co do wielkości siecią kin, po AMC.

O sytuacji pisałem więcej TUTAJ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz