Cineworld, właściciel sieci
kinowej Regal, zapowiedział, że nie będzie prezentował w swojej przestrzeni
filmów dystrybuowanych i produkowanych przez studio Universal. To kolejny
znaczący gracz na rynku amerykańskim, któremu nie podoba się decyzja studia,
które chce pokazywać więcej filmów w przestrzeni Premium VOD.
Universal odniósł sukces
pokazując w internecie i w usłudze Premium VOD film „Trolle 2”. Sukces ten
zachęcił ich do kontynowania takiej formy dystrybucji. Kina w USA mówią
zdecydowanie „nie” takim pomysłom.
Siec AMC Theatres zapowiedziała,
że nie będzie pokazywała filmów Universala. Teraz dołączyła do nich sieć Regal.
Obie to znaczący gracze na rynku kinowym w USA.
W oświadczeniu firmy Regal
przeczytać można: Ruch Universala jest
całkowicie nieodpowiedni i na pewno nie ma nic wspólnego z dobrą praktyką
biznesową, partnerstwem i przejrzystością. Wyjaśniamy, że nie będziemy
pokazywać filmów, które nie przestrzegają okien, ponieważ nie ma to dla nas
żadnego sensu ekonomicznego. Mamy pełne zaufanie do obecnego modelu biznesowego
branży. Nikt nie powinien zapominać, że kinowa strona tej branży wygenerowała
rekordowy dochód w wysokości 42 miliardów dolarów w ubiegłym roku, a udział
dystrybutorów w filmach wyniósł około 20 miliardów dolarów.
Regal ma 7211 ekranów w 549
kinach w USA i jest drugą co do wielkości siecią kin, po AMC.
O sytuacji pisałem więcej TUTAJ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz