Abel Korzeniowski, robiący karierę w USA polski kompozytor, otrzymał kolejne znaczące wyróżnienie. Jego muzyka do serialu "Penny Dreadful" (Dom grozy) otrzymała nominację do 11. nagród Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Muzyki Filmowej. Obecnie w polskich kinach prezentowane jest "Ziarno prawdy" z muzyką tego utalentowanego kompozytora.
Abel Korzeniowski urodził się w 1972 roku w Krakowie, studiował pod kierunkiem Krzysztofa Pendereckiego. Pierwszą swoją znaczącą kompozycję filmową stworzył do "Dużego zwierzęcia" Jerzego Stuhra, potem pracował w kraju nad m.in. "Aniołem w Krakowie" i "Pogodą na jutro". W 2006 roku przeniósł się do Los Angeles, gdzie obecnie mieszka i pracuje. W 2007 zadebiutował za granicą pisząc muzykę do filmu animowanego "Terra", a już dwa lata później otrzymał nominację do Złotego Globu za muzykę do "Samotnego mężczyzny" z Colinem Firthem. Sukces ten powtórzył dwa lata później pisząc muzykę oryginalna do filmu wyreżyserowanego przez Madonnę i zatytułowanego "W.E.". Kompozycja „Evgeni’s Waltz“ ze ścieżki dźwiękowej tego filmu stała się podstawą do nowej wersji utworu Madonny „Like a Virgin“ wykonywanej w trakcie światowego tournée piosenkarki w 2012 roku. W 2013 pracował nad dwoma dużymi hollywoodzkimi produkcjami "Escape from Tomorrow" oraz "Romeo i Julia". Abel Korzeniowski współpracował także z Patricią Kaas, aranżując dla niej nowe wersje piosenek Edith Piaf na albumie „Kaas chante Piaf” oraz światowymi markami BMW czy Tiffany & Co. Obecnie w kinach prezentowane jest "Ziarno prawdy" Borysa Lankosza z muzyką Korzeniowskiego. W zeszłym roku jego kompozycje towarzyszyły świetnemu serialowi "Penny Dreadful", który zyskał opinie jednego z najlepszych seriali grozy ostatnich lat.
To właśnie ta muzyka przyniosła
mu nominację do nagród Międzynarodowego
Stowarzyszenia Krytyków Muzyki Filmowej. W kategorii Najlepsza Oryginalna
Muzyka w Serialu Telewizyjnym nominacje otrzymały także m.in.
"Pozostawieni" oraz "Fargo", jest to więc kategoria
gromadząca największe telewizyjne produkcje minionego roku.
Nagrody Międzynarodowego
Stowarzyszenia Krytyków Muzyki Filmowej uchodzą za prestiżowe wyróżnienia,
doceniające kompozycje muzyczne i twórców z całego świata. Tegoroczne nominacje
zdominowali James Newton Howard i Alexandre Desplat. Howard otrzymał nominacje
w kategoriach Nagranie Roku ("Czarownica"), Kompozytor Roku, Muzyka do
Filmu Akcji/Przygodowego/Thrillera ("Igrzyska śmierci. Część I –
Kosogłos"), Muzyka do filmu Fantasy/Sci-Fi/Horroru ("Czarownica").
Francuski kompozytor Alexandre Desplat potwierdził swoją dominację na świecie.
Otrzymał on aż sześć nominacji w tak różnych kategoriach, jak: Nagranie Roku ("Grand
Budapest Hotel"), dwukrotnie za muzykę w filmie dramatycznym ("Gra
tajemnic", "Obrońcy skarbów"), Najlepsza Muzyka w Komedii ("Grand
Budapest Hotel"), Muzyka do filmu Fantasy/Sci-Fi/Horroru ("Godzilla").
Listę najlepszych kompozycji do
filmów wraz z "Czarnownicą" i "Grand Budapest Hotel"
uzupełniają: "Jak wytresować smoka 2" (kompozytor John Powell),
"Interstellar" (kompozytor Hans Zimmer) oraz "The Monkey
King" (kompozytor Christopher Young).
Laureatów poznamy 19 lutego.
PEŁNA LISTA NOMINACJI (w oryginale)
FILM SCORE OF THE YEAR
The Grand Budapest Hotel, music by Alexandre
Desplat
How to Train Your Dragon 2, music by John
Powell
Interstellar, music by Hans Zimmer
Maleficent, music by James Newton Howard
The Monkey King [Xi You Ji: Da Nao Tian Gong],
music by Christopher Young
COMPOSER OF THE YEAR
Marco Beltrami
Alexandre Desplat
James Newton Howard
John Powell
Hans Zimmer
BREAKTHROUGH COMPOSER OF THE YEAR
Alexander Cimini
Gustavo Dudamel
Mica Levi
Matthew Llewellyn
John Paesano
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM
The Homesman, music by Marco Beltrami
The Imitation Game, music by Alexandre Desplat
The Liberator [Libertador], music by Gustavo
Dudamel
The Monuments Men, music by Alexandre Desplat
The Theory of Everything, music by Jóhann
Jóhannsson
BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM
Cantinflas, music by Roque Baños
The Grand Budapest Hotel, music by Alexandre
Desplat
A Million Ways to Die in the West, music by
Joel McNeely
Night at the Museum: Secret of the Tomb, music
by Alan Silvestri
Wishin’ and Hopin’, music by Matthew Llewellyn
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN
ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM
The Hunger Games: Mockingjay, Part I, music by
James Newton Howard
Inherent Vice, music by Jonny Greenwood
The Maze Runner, music by John Paesano
The Monkey King [Xi You Ji: Da Nao Tian Gong],
music by Christopher Young
No God No Master, music by Nuno Malo
BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE
FICTION/HORROR FILM
Autómata, music by Zacarías M. de la Riva
Godzilla, music by Alexandre Desplat
The Hobbit: The Battle of the Five Armies,
music by Howard Shore
Interstellar, music by Hans Zimmer
Maleficent, music by James Newton Howard
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE
Asterix: The Land of the Gods [Astérix: Le
Domaine des Dieux], music by Philippe Rombi
The Boxtrolls, music by Dario Marianelli
How to Train Your Dragon 2, music by John
Powell
Son of Batman, music by Frederik Wiedmann
Tarzan, music by David Newman
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY
Ballet Boys, music by Henrik Skram
Bears, music by George Fenton
Cosmos: A Spacetime Odyssey, music by Alan
Silvestri
Hidden Kingdoms, music by Ben Foster
The Unknown Known, music by Danny Elfman
BEST ORIGINAL SCORE FOR A TELEVISION SERIES
Fargo, music by Jeff Russo
Gunshi Kanbei, music by Yūgo Kanno
Isabel, music by Federico Jusid
The Leftovers, music by Max Richter
Penny Dreadful, music by Abel Korzeniowski
BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR
INTERACTIVE MEDIA
Assassin’s Creed: Unity, music by Chris Tilton
and Sarah Schachner
The Banner Saga, music by Austin Wintory
Castlevania: Lords of Shadow 2, music by Óscar
Araujo
Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth, music
by Geoff Knorr, Griffin Cohen, Michael Curran and Grant Kirkhope
World of Warcraft: Warlords of Draenor, music
by Russell Brower, Neal Acree, Clint Bajakian, Sam Cardon, Craig Stuart
Garfinkle, Edo Guidotti and Eímear Noone
BEST ARCHIVAL RELEASE OF AN EXISTING SCORE –
RE-RELEASE OR RE-RECORDING
The Abyss; music by Alan Silvestri, album
produced by Nick Redman and Robert Townson, liner notes by Julie Kirgo, album
art direction by Robert Townson and Bill Pitzonka (Varèse Sarabande)
Empire of the Sun; music by John Williams,
album produced by Mike Matessino, liner notes by Mike Matessino, album art
direction by Jim Titus (La-La Land)
Lair; music by John Debney, additional music by
Kevin Kaska, album produced by Dan Goldwasser and John Debney, liner notes by
Jeff Bond, album art direction by Dan Goldwasser (La-La Land)
The Lion King; score by Hans Zimmer, songs by
Elton John and Tim Rice, album produced by Randy Thornton, liner notes by Hans
Zimmer and Don Hahn, album art direction by Lorelay Bové (Disney)
On the Waterfront; music by Leonard Bernstein,
album produced by Douglass Fake, liner notes by Frank K. DeWald, album art
direction by Joe Sikoryak (Intrada)
BEST ARCHIVAL RELEASE OF AN EXISTING SCORE –
COMPILATION
The Ava Collection; music by Elmer Bernstein,
album produced by Douglass Fake, liner notes by Douglass Fake, album art
direction by Joe Sikoryak (Intrada)
Batman: The Animated Series Volume 3; music by
Shirley Walker, Carlos Rodriguez, Peter Tomashek, Todd Hayen, Harvey R. Cohen,
Michael McCuistion, Lars Clutterham, Stuart Balcomb, Mark Koval, Lolita
Ritmanis, Richard Bronskill, Tamara Kline, Carl Johnson, Steve Chesne and James
Stemple, album produced by John Takis and Neil S. Bulk, liner notes by John
Takis, album art direction by Dan Goldwasser (La-La Land)
Elmer Bernstein: The Wild Side; music by Elmer
Bernstein, performed by Big Band de Canarias feat. Esther Ovejero, Kike Perdomo
and Sara Andon, album produced by Robert Townson and Kike Perdomo, liner notes
by Robert Townson, album art direction by Robert Townson and Bill Pitzonka
(Varèse Sarabande)
Henry Mancini: The Classic Soundtrack
Collection; music by Henry Mancini, album produced by Didier C. Deutsch and
Mark G. Wilder, liner notes by Didier C. Deutsch, album art direction by Chris
Mancini and Edward O’Dowd (Legacy/Sony)
The Naked Gun Trilogy; music by Ira Newborn,
album produced by Dan Goldwasser and Neil S. Bulk, liner notes by Daniel
Schweiger, album art direction by Dan Goldwasser (La-La Land)
FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR
Intrada Records, Douglass Fake and Roger
Feigelson
La-La Land Records, MV Gerhard and Matt Verboys
Moviescore Media, Mikael Carlsson
Quartet Records, Jose M. Benitez
Varèse Sarabande, Robert Townson
FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR
“Flying With Mother” from How to Train Your
Dragon 2, music by John Powell
“The Hanging Tree” from The Hunger Games:
Mockingjay, Part I, music by Jeremiah Fraites, Wesley Schultz and James Newton
Howard, lyrics by Suzanne Collins
“Maleficent Flies” from Maleficent, music by
James Newton Howard
“Maleficent Suite” from Maleficent, music by
James Newton Howard
“Tsunami” from Exodus: Gods and Kings, music by
Harry Gregson-Williams
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz