poniedziałek, 23 marca 2015

Chiny i Hollywood razem. Gigantów zabawy


Hollywood szuka miejsc ekspansji dla swoich produktów. Faktem jest, że spada zainteresowanie nimi w USA, za to rośnie poza granicami kraju. Największym i najbardziej chłonnym rynkiem dla Hollywood są dziś Chiny. Także Chiny patrzą z zainteresowaniem na rynek w Hollywood i chcą go przejąć. Obaj giganci zbliżają się do siebie w kwestii szerokiej współpracy, która na lata zdominować może wygląd współczesnej rozrywki na całym świecie. Zapewne będzie jeszcze więcej chińskich bohaterów w filmach, akcja działa się będzie za Wielkim Murem i wszystko będzie bardzo ugrzecznione. Biznes musi się kręcić.


Dziś już wiadomo, że Chiny i Hollywood są gotowe by podjąć znacznie szerszą współpracę, która będzie miała wpływ na globalną rozrywkę. Mija bowiem powoli okres wzajemnego "testowania", który przyniósł obu krajom wielkie zyski i udowodnił sens rozszerzenia tej współpracy.

Chiny i USA zaczynają stawać się lepszymi partnerami w zakresie omawiania ważnych problemów biznesowych i zaczynają rozumieć wzajemne potrzeby. Trochę czasu zajęło pokonanie bariery kulturowej – powiedziała Lindsay Conner, adwokatka zajmująca się tematami rozrywki w USA.

Wygląda na to, że nie tylko Hollywood będzie inwestowało w rynek chiński, ale też Chińczycy zainwestują w Hollywood. Będą to przedsięwzięcia finansowe, dystrybucyjne i koprodukcyjne. Cel dla Hollywood jest czytelny, bowiem to Chiny mogą zwiększyć sprzedaż ich produktów. Chińczycy chcieliby uzyskać możliwość sterowania największym rynkiem rozrywki na świecie i zapewne chcą mocniej wejść do struktur hollywoodzkich.

Chińczykom zależy także na tym, by ich znaczące i kosztowne produkcje oglądane były na całym świecie. Do tego potrzebna jest sieć dystrybucyjna, która jest w posiadaniu Hollywood.


Szeroka współpraca pomiędzy dwoma gigantami to tylko kwestia czasu. Ich wpływ na rozrywkę na świecie będzie ogromny i zapewne już raczej nie zobaczymy w dużym filmie złoczyńcy z Chin, a prawa człowieka będą stosownie przemilczane. (Variety)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz