poniedziałek, 16 marca 2015

Telewizja TVN sprzedana za 584 miliony euro


Wydarzenie na rynku mediów w Polsce. Stacja TVN została sprzedana amerykańskiej sieci telewizyjnej Scripps Network Interactive, która stała się jej większościowym udziałowcem. TVN został sprzedany za 584 miliony euro. Wygląda na to, że sporo się zmieni w stacji, ale czy znajdzie ona dla siebie odpowiedni kierunek? Jakie zmiany czekają widzów?

Scripps Network Interactive to producent i właściciel takich stacji telewizyjnych jak Travel Channel, HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel.

Scripps Networks opublikował 16 marca informację o podpisaniu umowy nabycia 52.7% akcji wiodącej, multiplatformowej polskiej spółki mediowej TVN. Spółka uzgodniła kupno akcji TVN S.A. od ITI oraz Grupy Canal+ S.A. w ramach transakcji gotówkowej za kwotę 584 milionów Euro. Scripps Networks przejmie jednocześnie dług spółki o wartości 840 Euro. Umowa jest przedmiotem procesu zatwierdzenia przez regulatora. Następnie, zgodnie z polskim prawem sankcjonującym przejęcia spółek, Scripps Networks złoży obowiązkową ofertę zwiększenia udziałów w TVN.

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.  (inf. prasowa)