Wydarzenie na rynku mediów w Polsce. Stacja TVN została sprzedana amerykańskiej sieci telewizyjnej Scripps Network Interactive, która stała się jej większościowym udziałowcem. TVN został sprzedany za 584 miliony euro. Wygląda na to, że sporo się zmieni w stacji, ale czy znajdzie ona dla siebie odpowiedni kierunek? Jakie zmiany czekają widzów?
Scripps
Network Interactive to producent i właściciel takich stacji telewizyjnych jak
Travel Channel, HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking
Channel, Fine Living i Asian Food Channel.
Scripps Networks opublikował 16 marca informację o
podpisaniu umowy nabycia 52.7% akcji wiodącej, multiplatformowej polskiej
spółki mediowej TVN. Spółka uzgodniła kupno akcji TVN S.A. od ITI oraz Grupy
Canal+ S.A. w ramach transakcji gotówkowej za kwotę 584 milionów Euro. Scripps
Networks przejmie jednocześnie dług spółki o wartości 840 Euro. Umowa jest
przedmiotem procesu zatwierdzenia przez regulatora. Następnie, zgodnie z
polskim prawem sankcjonującym przejęcia spółek, Scripps Networks złoży
obowiązkową ofertę zwiększenia udziałów w TVN.
TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce
oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym
między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał
informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W
2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku
oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce
posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz
dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców
komercyjnych. (inf. prasowa)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz