Powrót widzów do kin po ich
otwarciu i odbudowa wizerunku tego miejsca – to główne cele przygotowywanej
kampanii promocyjnej, o której wsparcie medialne zaapelował w liście do
nadawców telewizyjnych Dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Radosław
Śmigulski.
„Dramatyczna sytuacja, w której
znalazły się kinematografie na całym świecie po wybuchu pandemii COVID-19, nie
ma sobie równych w ciągu 125 lat istnienia kina. Wstrzymanie produkcji
filmowej, zamknięcie kin i powszechna izolacja domowa doprowadziły nie tylko do
całkowitego paraliżu rynku audiowizualnego, ale też do nieuniknionej zmiany
przyzwyczajeń widzów. Podstawowym źródłem rozrywki stał się w obecnej sytuacji
internet i wiele wskazuje na to, że niełatwo będzie przekonać widzów do zmiany
przyzwyczajeń. Nawet, gdy zagrożenie epidemiologiczne zostanie już wykluczone,
bądź znacząco zminimalizowane, trudno będzie widzom przełamać utrwaloną przez wydarzenia
ostatnich miesięcy barierę strachu przed uczestnictwem we wspólnym seansie.
W najbliższych miesiącach
spodziewana jest decyzja rządu o możliwości otwarcia kin, które tymczasowo
funkcjonowały będą w określonym reżimie sanitarnym. By ułatwić kinom restart po
kilkumiesięcznym okresie ich przymusowego zamknięcia z powodu pandemii,
funkcjonujący przy Polskim Instytucie Sztuki Filmowej zespół ds. kryzysu w
branży kinematograficznej opracował specjalną kampanię promocyjną pod roboczym
tytułem „Wracamy do kina”. Jej celem ma być zachęcenie widzów do powrotu do kin
i odbudowa wizerunku kina jako miejsca bezpiecznego i gwarantującego najwyższą
jakość rozrywki oraz przeżyć związanych z odbiorem sztuki filmowej.
Zwracam się do Państwa z prośbą o
włączenie się w tę akcję i wsparcie medialne kampanii promocyjnej,
przygotowywanej przez członków Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina, którą PISF
dofinansował i objął swoim patronatem. Przekaz telewizyjny dociera do
większości potencjalnych widzów i tym samym umożliwi rozpowszechnienie
informacji o możliwości bezpiecznego powrotu na sale kinowe. W kampanię
zaangażowało się, bądź potwierdziło gotowość swojego udziału, całe środowisko filmowe, m.in. prowadzący
kina, dystrybutorzy, producenci oraz twórcy. Tworzymy łańcuch i teraz, jak
nigdy wcześniej, uświadamiamy sobie jak bardzo od siebie jesteśmy uzależnieni.
Powrót widzów do kin jest warunkiem sprawnego funkcjonowania całego systemu
kinematograficznego w Polsce.
Pamiętajmy, że to właśnie kino
jest pierwszym i naturalnym miejscem kontaktu z filmem, w którym można doznać w
sposób szczególny głębokich emocji i wspólnych przeżyć. Nie wolno nam dopuścić
do odrzucenia przez widzów tej ważnej i cennej formy rozrywki. Czas narodowej
kwarantanny przeminie wraz z epidemią, a nawyki wykształcone w tym okresie
pozostaną z nami długo. Nie dopuśćmy do upadku kin i zaprzepaszczenia
125-letniej tradycji odbioru dzieła filmowego.
Działajmy razem!”
Radosław Śmigulski
***
Dziennikarze też zapewne wesprą
tę akcję. Ja na pewno! :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz