Polscy lotnicy w Bitwie o Anglię |
Polski Instytut Sztuki Filmowej
opublikował wyniki sesji 2/2015 w Programach Operacyjnych: "Produkcja
filmowa" i "Rozwój kin". Sporo ciekawych produkcji kina
gatunkowego i na jego pograniczu otrzymało wsparcie. Coś drgnęło? O pieniądze
zabiegały dwie produkcje o polskich lotnikach walczących w Bitwie o
Anglię. Obie nie otrzymały wsparcia PISF.
W II etapie komisja ekspercka w
PO "Produkcja filmowa" rozpatrywała 23 projekty filmów fabularnych, a
producenci wnioskowali o 67 mln złotych. Liderzy komisji eksperckich: Agnieszka
Holland, Jan Komasa, Juliusz Machulski, Michał Rosa, Wojciech Smarzowski i
Xawery Żuławski rozdysponowali 16 203 970 zł. Dofinansowanie otrzymało siedem
projektów, w tym dwa debiuty reżyserskie, a spora tutaj grupa przedstawicieli kina
gatunkowego. Trzy z nich to koprodukcje międzynarodowe.
Największe dofinansowanie jest
udziałem Łukasza Palkowskiego i jego projektu "Double Iron Man",
który otrzymał 3,5 mln złotych z niemal 9 milionowego budżetu. Znaczące
wsparcie jest też udziałem nowych projektów, takich autorów jak: Maciej Żak ("Konwój"
– 2,5 mln zł), Marcin Wrona ("Taniec dla psa" – 2,5 mln złotych),
Dorota Kędzierzawska ("Żużel" – 2,5 mln złotych), Kasia Adamik ("Amok"
– 2 mln złotych), Piotr Subbotko (debiut "Dziura w głowie" – 2 mln
złotych), Jagoda Szelc (debiut "Wieża, jasny dzień" – 1,2 mln złotych).
Do poprawek skierowano projekty przygotowywane przez m.in.: Agnieszkę
Smoczyńską, Grzegorza Jaroszuka, Jacka Borcucha i Adriana Panka.
Jak pisze p. Agnieszka Odorowicz
na stronie PISF: Liderzy komisji
eksperckich nie przyznali dofinansowania żadnemu z dwóch projektów
przedstawiających historię polskich lotników w Bitwie o Anglię ("Krucha
chwała" prod. Akson Studio Sp. z o.o. i "Dywizjon 303" prod.
Film Media SA). Ocenili je zarówno pod kątem artystycznym i ekonomicznym;
zapoznali się także z przedstawionymi opiniami historycznymi. Zdaniem liderów
na tym etapie oba scenariusze nie są wystarczająco dopracowane. Ich obecny
poziom nie gwarantuje odpowiedniej jakości artystycznej przyszłego filmu, a ta
jest konieczna, aby ten film spotkał się z międzynarodowym zainteresowaniem
festiwalowym i dystrybucyjnym.
SZCZEGÓŁOWE WYNIKI 2 SESJI PO
"Produkcja filmów fabularnych" [WIĘCEJ >>>].
Przyznano też pieniądze w:
PO "Stypendia
scenariuszowe" [WIĘCEJ >>>]
PO "Rozwój projektu" [WIĘCEJ>>>]
PO "Rozwój kin: Modernizacja
kin" [WIĘCEJ >>>]
PO "Rozwój kin:
Cyfryzacja" [WIĘCEJ >>>]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz