Z roku na roku oglądalność Oscarów w amerykańskiej telewizji
jest coraz mniejsza. Według wstępnych badań firmy Nielsen wydarzenie to
obejrzało najmniej widzów od wielu, wielu lat.
Tendencji spadkowej nie udało się zatrzymać. Oglądalność
Oscarów w USA sięgnęła 26,5 milionów widzów i jest to najsłabszy wynik od 18
lat. Mało tego, patrząc na wyniki od 2001 roku, tak źle jeszcze nie było.
Zainteresowanie oglądaniem Oscarów spada wyraźnie od 2014
roku, ale po raz pierwszy wynik ten znajduje się poniżej 30 mln widzów. 26,5
miliona widzów oglądających Oscary, to tylko 18,9 procent gospodarstw domowych
w USA. I pomyśleć, że w 2014 roku Oscary oglądało 43,7 mln Amerykanów.
W poprzednim roku oglądalność Oscarów wynosiła 32,9 mln
widzów, co stanowiło 22,4 procent gospodarstw domowych. Widać więc wyraźnie
spadek zainteresowania transmisją gali, bo spadła ona aż o 19 procent w
porównaniu do 2017 roku. Taka słaba oglądalność Oscarów nie miała miejsca od
niepamiętnych czasów.
2018 – 26,5 mln, „Kształt wody”
2017 – 32,9 mln, „Moonlight”
2016 – 34,4 mln, „Spotlight”
2015 – 37,3 mln, „Birdman”
2014 – 43,7 mln, „Zniewolony. 12 Years a Slave”
2013 – 40,3 mln, „Operacja Argo”
2012 – 39,3 mln, „Artysty”
2011 – 37,9 mln, „Jak zostać królem”
2010 – 41,3 mln, „The Hurt Locker”
2009 – 36,3 mln, „Slumdog. Milioner z ulicy”
2008 – 32 mln, „To nie jest kraj dla starych ludzi”
2007 – 40,2 mln, „Infiltracja”
2006 – 38,9 mln, „Crash – Miasto gniewu”
2005 – 42,1 mln, „Za wszelka cenę”
2004 – 43,5 mln, „Władca Pierścieni. Powrót Króla”
2003 – 33 mln, „Chicago”
2002 – 41,8 mln, „Piękny umysł”
2001 – 42,9 mln, „Gladiator”
Mimo spadku oglądalności Oscarów, wieczór w stacji ABC, był
najchętniej oglądaną stacją telewizyjnych. ABC na pewno cieszy się z sukcesu
Oscarowego, bowiem stacja zarobiła duże pieniądze na reklamach. Cena
30-sekundowego spotu wzrosła z 1,9 mln dolarów w 2017 roku do 2,6 mln dolarów w
tym roku. [na podstawie wirtualnemedia.pl]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz