„Avengers: Koniec gry” ma zapewne
gigantyczny budżet, ale tą informacją Marvel się nie chwali. Za to media amerykańskie
podają kwotę, jaka wydana zostanie na marketing filmu. To będzie też rekord.
Budżet filmu „Avengers: Koniec
gry” nie jest oficjalnie znany, ponieważ sami księgowi w Marvel/Disney nie są w
stanie policzyć tych wszystkich kosztów. Sama produkcja była problematyczna,
decyzje o realizacji zmieniano i film to kręcono, to nie kręcono równocześnie z
„Wojną bez granic”. Filmowcy skakali od jednej opowieści do drugiej, a przecież
i tak całość powstała w post-produkcji. Jak to podzielić, jak dokładnie
policzyć? Te wydatki się rozmyły, ale Marvel zapewne nie oszczędzał by
zrealizować najbardziej widowiskowy ze swoich filmów.
Za to pojawiły się informacje o
wydatkach na marketing, które pokazują skalę produkcji. Szacuje się, że wydatki
na „Avengers: Koniec gry” w związku z promocją sięgną 200 milionów dolarów.
Kampania „Wojny bez granic” kosztowała 150 milionów dolarów, a takich „Strażników
galaktyki 2” jakieś 80 milionów dolarów.
Oczywiście w zamian spodziewane
są wielkie wpływy z dystrybucji „Avengers: Koniec gry”. Sprzedaż biletów w USA
idzie znakomicie i bije rekordy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz