sobota, 1 kwietnia 2017

Najlepsze filmy pierwszego kwartału 2017


Oto pierwsze z licznych zapewne podsumowań 2017 roku. Na podstawie prowadzonych przeze mnie notatek stworzyłem listę najlepszych filmów pierwszego kwartału 2017 roku.

Muszę wyjaśnić, że lista powstała jedynie na podstawie moich seansów filmowych. Wiele z tytułów, które trafiły do kin w pierwszym kwartale 2017 roku miałem okazję obejrzeć wcześniej, niektóre mniej lub bardziej mnie zawiodły i na liście po prostu się nie znalazły. O wszystkich obejrzanych filmach piszę na bieżąco w dziale Obejrzane. Wszystkie otrzymują ocenę punktową, a wiele także krótkie opisowe przemyślenia. Oceniam także obejrzane seriale, ale początek 2017 roku nie przyniósł zbyt wielu wybitnych produkcji.

Wygląda na to, że kino amerykańskiej i oscarowe dominuje na liście. Na szczycie mojego zestawienia „Manchester by the Sea”, o którym pisałem po pokazie i jeszcze przed finałem Oscarów: Świetny scenariusz, prowadzący mnie w ciekawy sposób przez całą historię, na tyle inteligentny, że nie musi silić się na oryginalne pomysły. Samo życie, film boli, ale nie mogę o nim przestać myśleć. Od tamtego pokazu już wiele tygodni temu, nic się nie zmieniło, to ciągle wybitne kino. Na drugim miejscu „Jackie”, bardzo nietypowo, oryginalni i twórczo ukazana historia fragmentu życia żony prezydenta Kennedy’ego. Trzecie zaś miejsce dla mistycznego wręcz „Milczenia” Martina Scorsese, który zabrał mnie w podróż do dalekiego kraju, ale przede wszystkim do źródeł wiary.

Kolejne miejsce dla skandynawskiego i bardzo urokliwego filmu „Mężczyzna imieniem Ove”, potem jest irański horror zatytułowany „Under the Shadow”, który polecam miłośnikom gatunku jako dowód na to, jak wycisnąć COŚ z gatunku dziś mało oryginalnego (zresztą horrorów jest na liście sporo). Na szóstym miejscu jedyny przedstawiciel polskiej kinematografii w zestawieniu, czyli udane i bardzo filmowo atrakcyjne ukazanie historii Michaliny Wisłockiej. Bardzo lubię też film „Captain Fantastic”, wysoko jest „Lament” oraz przedstawiciel kina superbohaterskiego „Logan”.

Generalnie nie był to jakoś szczególnie mocny kwartał, pojawiły się też filmowe rozczarowania – te większe i te mniejsze. Takim jest dla mnie „Pokot” Agnieszki Holland, nie rzucił mnie na kolana „To tylko koniec świata” Xaviera Dolana, a zdecydowanie zawiódł „Life”. Więcej w dziale Obejrzane.

10 NAJLEPSZYCH FILMÓW PIERWSZEGO KWARTAŁU 2017 ROKU 
W OCENIE BLOGA „SPÓR W KINIE”

1. Manchester by the Sea 8,5/10
2. Jackie 8/10
3. Milczenie 8/10
4. Mężczyzna imieniem Ove 8/10
5. Under the Shadow 8/10
6. Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej 8/10
7. Captain Fantastic 8/10
8. Lament 8/10
9. Logan: Wolverine 7,5/10
10. Hunt for the Wilderpeople 7,5/10


11. Amerykańska sielanka 7,5/10
12. Kong: Wyspa Czaszki 7,5/10
13. Gimme Danger 7,5/10
14. Carrie Fisher i Debbie Reynolds prywatnie 7,5/10
15. Autopsja Jane Doe 7,5/10
16. The Girl with All the Gifts 7,5/10
17. Zombie Express 7,5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz