poniedziałek, 9 stycznia 2017

Polsko-niemiecki „Miss Holocaust” na Berlinale 2017


Mamy kolejny polski akcent na 67. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie. W Konkursie Filmów Krótkometrażowych zaprezentowany zostanie film dokumentalny „Miss Holocaust” w reżyserii Michaliny Musielak.

Twórcy filmu tak piszą o swoim przedsięwzięciu: "Starsze kobiety przygotowują sie do ważnego wydarzenia. Uczą się poruszać w odpowiedni sposób, otrzymują numery i chcą odnieść sukces. To kobiety, które przeżyły Zagładę, a uroczystość w której biorą udział to Konkurs Piękności. Glamour, aplauz publiczności i korona - z reguły o to chodzi w takich imprezach. Jednak nie tym razem. Teraz uczestniczki mają do przekazania światu bardzo ważną informację". Jak przeczytać można na pisf.pl: Mieszkańców domu dla Ocalałych z Holokaustu w Hajfie łączy wspólna historia, wspomnienie strachu, głodu i śmierci. Judith Rosenzweig szuka okazji, żeby o tym opowiadać i przestrzegać. Nawet tak absurdalnych, jak konkurs piękności dla Ocalałych z Holokaustu.

Projekt filmu był rozwijany w ramach warsztatów DOC LAB POLAND i prezentowany w Krakowie w ramach pitchingu Docs to Start. Współautorką scenariusza dokumentu jest Monika Dembińska, współreżyserowała go Irena Siedlar. Autorką zdjęć jest Beata Rakoczy. Producentkami filmu są Karolina Galuba i Małgorzata Małysa z firmy Furia Film. Niemieckim koproducentem obrazu jest firma Juno Film. Michalina Musielak jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od października 2016 r. jest studentką Antropologii Wizualnej na Wolnym Uniwersytecie Berlińskim (Freie Universität Berlin). [źródło: pisf.pl]

O Złotego i Srebrnego Niedźwiedzia rywalizować będzie 23 filmów z 19 krajów. Do wygrania jest 20 tysięcy euro i nominacja do Europejskich Nagród Filmowych.

Pełna lista filmów zakwalifikowanych do konkursu (w oryginale):

Altas Cidades de Ossadas (High Cities of Bone), João Salaviza, Portugal, 19’ (WP)
Avant l'envol, Laurence Bonvin, Switzerland, 20’ (IP)
The Boy from H2, Helen Yanovsky, Israel / Palestinian Territories, 21’ (WP)
Call of Cuteness, Brenda Lien, Germany, 4’ (WP)
Centauro (Centaur), Nicolás Suárez, Argentina, 14’ (IP)
Cidade Pequena (Small Town), Diogo Costa Amarante, Portugal, 19’ (IP)
Coup de Grâce, Salomé Lamas, Portugal, 26’ (WP)
The Crying Conch, Vincent Toi, Canada, 20’ (WP)
Ensueño en la Pradera (Reverie in the Meadow), Esteban Arrangoiz Julien, Mexiko, 17’ (WP)
Estás vendo coisas (You are seeing things), Bárbara Wagner & Benjamin de Burca, Brazil, 18’ (IP)
Everything, David OReilly, USA / Ireland, 11’ (WP)
Le film de l'été (A Summer’s Film), Emmanuel Marre, France / Belgium, 30’ (WP)
Fishing Is Not Done On Tuesdays, Lukas Marxt & Marcel Odenbach, Germany / Austria, 15’ (WP)
Fuera de Temporada (Out of Season), Sabrina Campos, Argentina, 23’ (WP)
Hiwa, Jacqueline Lentzou, Greece, 11’ (WP)
Os Humores Artificiais (The Artificial Humors), Gabriel Abrantes, Portugal, 30’ (WP)
keep that dream burning, Rainer Kohlberger, Germany / Austria, 8’ (WP)
Kometen (The Comet), Victor Lindgren, Sweden, 11’ (IP)
Martin Pleure (Martin Cries), Jonathan Vinel, France, 16’ (WP)
Miss Holocaust, Michalina Musielak, Poland / Germany, 22’ (WP)
Monangambeee, Sarah Maldoror, Algeria, 15’ – Out of competition
Oh Brother Octopus, Florian Kunert, Germany, 27’ (WP)
The Rabbit Hunt, Patrick Bresnan, USA / Hungary, 12’ (IP)
Street of Death, Karam Ghossein, Libanon / Germany, 23’ (WP)
WP – world premiere
IP – international premiere