poniedziałek, 16 stycznia 2017

James Cameron opowie historię science-fiction

2001: Odyseja kosmiczna
W oczekiwaniu na kolejne filmy Jamesa Camerona zadowolić musimy się inną jego działalnością. Taką będzie na przykład serial dokumentalny zatytułowany „James Cameron’s Story of Science Fiction”. Zapowiada się smakowita produkcja telewizyjna od twórcy „Terminatora” i „Avatara”.

Serial składał będzie się z kilku godzinnych odcinków, w których James Cameron omawiał będzie „wielkie zagadnienia” związane z gatunkiem, sięgając do książek, filmów, programów telewizyjnych i gier. W dokumencie Cameron przejdzie przez dekady związane z rozwojem gatunku, a wiadomo, że należy do jego miłośników i znawców.

Kiedy byłem dzieckiem czytałem książki z kosmitami na okładce, wiele razy obejrzałem „2001: Odyseję kosmiczną”. Ten film zainspirował mnie do tego by zostać filmowcem. Podobały mi się w nim efekty specjalne, ale przede wszystkim pomysły i pytania idące za nimi: Jak skończy się świat? Czy technologia nas zniszczy? Co znaczy być człowiekiem? – napisał Cameron w specjalnym oświadczeniu.

Twórcy serialu planują powrócić do samego początku science-fiction, do jego DNA, do źródeł. Bez Verne’a i Wellsa nie byłoby Raya Bradbury’ego czy Roberta A. Heinleina, a bez nich nie byłoby George’a Lucasa, Stevena Spielberga czy Ridleya Scotta. Jako filmowiec, który specjalizuje się w science-fiction jestem zainteresowany przybliżeniem zmagań i triumfów, które doprowadziły do powstania tych wszystkich niesamowitych historii – dodał Cameron.

„James Cameron’s Story of Science Fiction” to na razie roboczy tytuł, który może jeszcze ulec zmianie. Serial składał będzie się z sześciu godzinnych części, a premierę AMC zapowiada na 2018 rok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz