Dane dotyczące rynku telewizyjnego w Polsce za rok 2016 opublikował Nielsen Audience Measurement. Zgodnie z tymi danymi, Polacy oglądali telewizję średnio o 2 minuty krócej w porównaniu z rokiem 2015, Polsat to najpopularniejszy kanał, a najchętniej oglądanym filmem 2016 był… „Kevin sam w domu”.
Średni czas spędzony przed telewizorem w głównej grupie to 4
godziny, 21 minut i 45 sekund. W porównaniu z rokiem 2015 to wynik średnio o 2
minuty krótszy. W trójce najpopularniejszych kanałów 2016 roku znalazły się:
Polsat (11,45 proc.), TVP1 (11,1 proc.) i TVN (10,37 proc.). W porównaniu z
rokiem poprzednim kanały te zanotowały spadek zainteresowania. Większość
mniejszych kanałów zanotowało wzrost zainteresowania. Z kanałów TVP wzrost był
udziałem jedynie TVP Seriale i TVP ABC.
Najpopularniejszymi programami 2016 roku były relacje z
Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Ponad 8 mln widzów obejrzało mecz Polaków z
Portugalią, niewiele mniej z Niemcami (oba w TVP1) oraz z Rumunią (Polsat).
Najwyżej notowany niesportowy hit w telewizji (i jedyny w czołowej 10) to
serial „M jak Miłość”, którego odcinek 1 lutego 2016 roku obejrzało 6,991 mln
widzów.
Wśród programów rozrywkowych zwyciężył „Rolnik szuka żony” (5,1
mln widzów – 23.10.16) przed „Jaka to melodia?” (3,88 mln widzów – 1.01.16) i „15-lecie
kabaret Neo-Nówka” (3,5 mln widzów – 13.11.16). Wśród seriali zwyciężył
wspomniany „M jak Miłość”, drugie miejsce dla „Rancza” (6,1 mln widzów – 27.11.16),
a dalej „Na dobre i na złe” (3.02.16 – 5,33 mln). W pierwszej 10
najpopularniejszych seriali znalazły się jedynie produkcje TVP, ale tylko „Ranczo”
pochodzi z II połowy roku, a pozostałe wyemitowane zostały podczas pierwszych trzech
miesięcy 2016 roku.
Wśród najpopularniejszych filmów wyemitowanych w telewizji
zwyciężył nieśmiertelny „Kevin sam w domu”, którego 24.12.16 obejrzało 4,33 mln
widzów. Drugie miejsce dla „Listów do M.” z wynikiem 3,29 mln widzów, trzecie
dla „Kochaj albo rzuć” 3,16 mln widzów, a czwarte dla „Bogów” 3,15 mln widzów.
W czołówce znalazły się także: „Bóg zemsty”, „Pretty Woman”, „Uprowadzona 2”.
Polsat i TVN zanotowały wzrost przychodów z reklam. Polsat
znaczący sięgający 3 820 257 716 złotych, a TVN nieznaczny 2 815 263 040
złotych. Spadek zanotował TVP1 z 1 398 121 058 złotych. Łącznie
wydatki na reklamę przekroczyły 24,462 miliarda złotych i jest to wzrost o
1,404 mld złotych w porównaniu z rokiem poprzednim.
[na podstawie media2.pl]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz