piątek, 14 czerwca 2019

Pedro Almodovar doceniony w Wenecji


Tegorocznego Złotego Lwa za całokształt twórczości na festiwalu w Wenecji otrzyma hiszpański reżyser Pedro Almodovar.

Pedro Almodóvar oświadczył: „Jestem bardzo podekscytowany i zaszczycony tą nagrodą. Mam bardzo dobre wspomnienia z Festiwalu Filmowego w Wenecji. Mój międzynarodowy debiut odbył się tam w 1983 roku z „Dark Habits”. Po raz pierwszy jeden z moich filmów wyjechał z Hiszpanii, był to mój międzynarodowy chrzest i wspaniałe doświadczenie. Ten Lew stanie się moim zwierzakiem, razem z dwoma kotami, z którymi mieszkam. Dziękuję z głębi serca za przyznanie mi tej nagrody ”.

Organizatorzy festiwalu w swoim uzasadnieniu napisali, że Almodovar jest największym i najbardziej wpływowym hiszpańskim reżyserem od czasów Bunuela. Jest też filmowcem, który zaoferował widzom najbardziej różnorodne, kontrowersyjne i prowokacyjne obrazy Hiszpanii w erze po-Franco. „Tematy transgresji, pożądania i tożsamości są terenem z wyboru dla jego filmów, które nasyca żrącym humorem i ozdabia wizualnym splendorem, który nadaje niezwykły blask estetycznemu obozowi i pop-artowi, do którego wyraźnie się odnosi” – napisano w oświadczeniu.

76. Międzynarodowy Festiwal Filmowy odbędzie się w Wenecji w dniach 28 sierpnia – 7 września 2019. Nieco wcześniej najnowszy film Almodovara zatytułowany „Ból i blask” pojawi się w polskich kinach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz